به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی در جلسه بررسی و رفع موانع فرودگاه قم افزود: همه دستگاه های استان برای تامین زیرساخت ها و منابع لازم برای تکمیل و بهره برداری از فرودگاه قم بسیج شده اند.
وی با اشاره به آمادگی استان برای جذب سرمایه گذار جهت اجرای این طرح، افزود: تنها متقاضیان ذیصلاحی که اهلیت لازم و توان مالی مناسب برای اجرای طرح فرودگاه را داشته باشند برای اجرای آن انتخاب خواهند شد.
وی اضافه کرد: جلسات متعددی در زمینه الحاق فرودگاه قم به منطقه اقتصادی سلفچگان با مسئولان ملی و استانی صورت گرفته و همدلی مناسبی برای تکمیل و بهره برداری از طرح فرودگاه قم وجود دارد.
معاون امور عمرانی استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در حضور مسئولان ملی، گفت: طرح مطالعاتی موجود به کارشناسان امر ارائه شده تا با احصاء نواقص درصدد تکمیل نیازمندی های اجرای طرح فرودگاه قم برآییم.
محسن بهشتی همچنین با بیان اهمتام استان برای تعیین تلکلیف سهامداران طرح فرودگاه قم ، ادامه داد: دفتر کارشناسان دادگستری که مسئول اخذ اسناد سهامداران و سرمایه گذاران این طرح است تا کنون 605 پرونده با سرمایه ریالی 440 میلیارد ریال از همشهریان قمی و سایر استان ها را دریافت نموده که تا پایان آذر ماه فرصت ارائه اسناد مالی وجود دارد.
ساخت فرودگاه بین المللی قم در سال 1390 با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حالی در دستور کار قرار گرفت که بعد از گذشت 6 سال هنوز بلاتکلیف است.
این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.
احداث منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در 50 کیلومتری قم در زمینی به مساحت 2000 هکتار در سال 1376 به تصویب هیات وزیران وقت رسید. موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد منطقه در شاهراه ترانزیتی کشور و مجاورت با حدود 60 درصد از صنایع و تراکم جمعیتی و دسترسی آسان به آن و همچنین وجود آب و هوای متعادل، امتیازهای مضاعفی را جهت منطقه نسبت به جایگاه های مشابه ایجاد کرده است.
این منطقه، به عنوان مهمترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.