به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس قم، سردار کاظم مجتبایی روز دوشنبه در رزمایش انتظامی ترافیکی ویژه زمستان سال 96، بدون اشاره به آمار تلفات در این مدت، بیشترین تخلفات رانندگی در قم را مربوط به استفاده نکردن از کمربند ایمنی و سرعت غیرمجاز دانست.
وی با بیان این که در زمستان سال گذشته حدود 2 هزار و 400 فقره تصادف در استان قم به وقوع پیوست که 74 تن نیز در این حوادث رانندگی کشته شده اند، افزود: ان شاء الله با اجرای دقیق اهداف مورد نظر، تعداد تصادف ها و کشته شدگان را بتوانیم به حداقل برسانیم.
مجتبایی در ادامه با بیان این که طرح انتظامی ترافیکی زمستان با همکاری بیش از هشت سازمان و نهاد مسئول در امر ترافیک به مدت سه ماه از بیستم آذر تا بیستم اسفند سال جاری در سطح استان و هماهنگ با سایر استان های کشور به اجرا در خواهد آمد، اظهارداشت: تلاش دست اندرکاران و همه سازمان هایی که در این طرح مشارکت دارند بر این است تا یک فهم عمومی برای قواعد ترافیکی در سطح جامعه نهادینه و فرهنگ سازی شود.
وی گفت: در این طرح یک هزار و 200 تن حضور داشته و 400 وسیله نقلیه و 2 فروند بالگرد این ماموریت را پشتیبانی خواهند کرد.
فرمانده انتظامی استان قم، مدیریت جامع و فراگیر در کنترل ترافیک، نظام ترافیکی کم هزینه، تفهیم قواعد عمومی و سامان دهی مختصات بینشی رفتاری مردم و تقویت همبستگی بین سازمان های مسئول در حوزه ترافیک را مهم ارزیابی و تصریح کرد: تلاش بر این است که با فرهنگ سازی و تفهیم قواعد عمومی بتوانیم این مهم را در سطح استان نهادینه کنیم و با قانون پذیری مردم، ارائه خودروهای ایمن توسط خودروسازان و پایش جاده ها توسط دست اندرکاران، مشکلات به حداقل برسد.
وی افزود: همه ما اعتقاد داریم هر سازمانی یک مسئولیت مختص به خود داشته که در همان قاعده حرکت می کند اما در کنار هم بودن و رفتارهای مشترک و اقدام های جمعی اثرات بهتر و موثرتری دارد و تلاش بر این است تا در این طرح بتوان درکنار هم بودن را بهتر تجربه کنیم.
مجتبایی، آگاه سازی آموزشی را نسبت به اقدام های سلبی مهم ارزیابی کرد و گفت: اقدام های رسانه ای و آگاه سازی آموزشی، کاهش تلفات و حوادث رانندگی را به ارمغان می آورد.
وی در پایان از دستگاه های همراه در این طرح شامل استانداری، راه و شهرسازی، راهداری، هلال احمر، شهرداری، آتش نشانی، اورژانس و فوریت های پزشکی، همیاران پلیس و رسانه ها به خصوص صدا و سیما قدردانی کرد.
رزمایش انتظامی ترافیکی ویژه زمستان 96 در ستاد فرماندهی انتظامی استان قم انجام شد.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.