مرتضی عزتی روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: با راه اندازی این سامانه، مسافر و راننده می توانند با دانلود نرم افزار خوش، از خدمات حمل و نقل الکترونیک استفاده کنند.
وی با اشاره به شیوه استفاده از این نرم افزار گفت: مسافر ابتدا با انتخاب گزینه حمل و نقل در این نرم افزار، درخواست خود را به صورت اینترنتی شامل سرویس دربستی، ویژه بانوان و یا نوع تاکسی را ارائه می دهد.به محض انتخاب مسافر، مکان کنونی متقاضی و مقصد او، روی نقشه به صورت آنلاین مشخص و از طریق سرور به نزدیک ترین راننده منتقل می شود، بلافاصله مشخصات راننده نیز برای مسافر نمایش داده خواهد شد.
عزتی ادامه داد: دراین نرم افزار همزمان کرایه ای که راننده مورد نظر باید از مسافر دریافت کند نیز مشخص و درفاصله یک تا هفت دقیقه تاکسی در محل حاضر می شود.
وی اظهار داشت: از امتیاز این طرح ایمن بودن، سرعت حمل و نقل، ارزان بودن کرایه و در عین حال سرویس دهی ویژه بانوان با راننده خانم می باشد.
عزتی گفت: برای این سامانه، مطابق مصوبه شورای اسلامی شهر با شرکت های حمل و نقل تحت پوشش سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسی رانی شهرداری قم قراردادی را منعقد کردیم لذا شهروندان می توانند با نصب این برنامه از کافه بازار و یا با ارسال عدد 25 به 021193از این خدمات استفاده کنند.
وی با اشاره به چگونگی آنلاین بودن تاکسی ها گفت: در همه ساعت روز، بخشی از شش هزار تاکسی استان براساس نیاز شهروندان فعال خواهند بود.
عزتی ادامه داد: نرم افزارهای زیادی اکنون در زمینه حمل و نقل وجود دارد ولی نظارت و سازکار خاصی بر آنها نیست، در حالی که سامانه 'خوش' به طور کامل، تحت نظارت بوده و در صورت لزوم به شکایت مسافر و راننده رسیدگی می کند.
وی گفت:طبق قانون، حمل و نقل مسافر با اتومبیل های شخصی، تخلف است و جابجایی مسافر تنها باید توسط سازمان تاکسی رانی انجام شود.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.