به گزارش ایرنا از روابط عمومی جامعه الزهرا(س)، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز چهارشنبه در جلسه درس اخلاق ویژه طلاب در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا در قم افزود: قصه گفتن برای کودکان و نوجوانان هنر است و بانوان طلبه مستعد باید در این زمینه فعالیت کنند.
وی افزود: قرآن کریم 268 قصه دارد و پیامبر گرامی اسلام(ص) با این قصه ها سلمان و ابوذر تربیت کردند ضمن این که شهید مطهری(ره) کتاب هایی چون «داستان راستان» تالیف کرد که مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفت، امروز بانوان طلبه باید مهارت قصه گویی را کسب کنند.
وی با اشاره به این که تحصیل نباید تنها برای گرفتن مدرک باشد، گفت: طلاب و دانشجویان باید دروس مفید را مطالعه کنند و اگر علمی برای انسان و زندگی انسان مفید نیست، باید کنار گذاشته شود، متاسفانه برخی علوم تدریس شده در نظام آموزشی ما غیرکاربردی است.
قرائتی گفت: ثمره علم، عبادت و بندگی خداوند است، بنابراین علمی نافع است که باعث عبودیت بیشتر بندگان شود.
وی با بیان این که برخی علوم در آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه، مفید و برخی غیر مفید است، اظهار داشت: برخی علوم تنها در برخی جاها کاربرد دارد، بنابراین نیازی نیست که همه افراد همه علوم را بیاموزند.
وی با تاکید بر این که نظام آموزشی کشور باید تغییر کند، گفت ریشه و خاک آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه باید عوض شود، به گونه ای که تنها علوم مفید در مراکز آموزشی تدریس شود.
وی با تاکید به تحصیل بانوان طلبه در حوزه های علمیه به ویژه جامعه‌ الزهرا(س)، بیان داشت: بانوان طلبه در طول تحصیل باید به طور کامل با اصول دین آشنا شوند و به شبهاتی که در حوزه دین و ولایت فقیه وجود دارند، پاسخ دهند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این که ایجاد ناهنجاری هایی در نظام جمهوری اسلامی مورد شبهه قرار گرفته است، تصریح کرد: در جواب باید چند موضوع را مد نظر قرار داد، از جمله تحقیق در این زمینه لازم است و اگر عیبی در این زمینه وجود دارد، نباید آن را توجیه کرد.
وی تاکید کرد: تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران جنایت است، چراکه مردم کشور ما با جانبازی و فداکاری رزمندگان و خون شهدا، انقلاب اسلامی را حفظ کردند، بنابراین باید مراقب بود که این شبهات باعث تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران نشود.
/8138/ 1175 تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.