به گزارش ایرنا، اکبر میرشکار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: کمیته امداد 285 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال مددجویان استان قم اختصاص داده است که بانک مرکزی به 12 بانک عامل، پرداخت 248 میلیارد را ابلاغ و موظف به پرداخت این تسهیلات به متقاضیان اشتغال نموده است.
وی افزود: کمیته امداد افراد مستعد را شناسایی نموده و مشاوره های شغلی و آموزش های فنی و حرفه ای را ارائه داده است و تا 15 مهرماه جاری 930 مددجو را به بانک های عامل معرفی کرده است.
وی تصریح کرد: متاسفانه بانک های عامل همکاری لازم را ندارند و به بهانه های مختلف از پرداخت وام به متقاضیان امتناع می کنند، به طوری که تاکنون فقط به 306 تن وام پرداخت شده است.
میرشکار تاکید کرد: در صورت پرداخت به موقع به متقاضیان وام خوداشغالی، امسال 2 هزار تن از مددجویان مشغول به کار می شوند.
وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال، 189 وام خوداشتغالی بالغ بر 17 میلیارد و 500 میلیون ریال از سوی صندوق قرض الحسنه کمیته امداد به مددجویان پرداخت شده است.
وی در ادامه به افزایش 10 درصدی کمک های مردمی در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره کرد و گفت: در این مدت، 169 میلیارد و 420 میلیون ریال در قالب های مختلف از جمله 50 میلیارد ریال صدقه، هفت میلیارد ریال زکات ، 41 میلیارد ریال اکرام ایتام و محسنین و44 میلیارد در بخش مسکن و درمان به نیازمندان کمک شده است.
میرشکار افزود: در این مدت 56 میلیارد ریال برای درمان نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد هزینه شده که نسبت به سال گذشته 42 درصد رشد داشته است.
وی اضافه کرد: در 6 ماه نخست امسال، 362 تن از مددجویان کمیته امداد ازدواج کرده اند که به ازای هر تن،30 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است که اگر فرد یتیم بوده باشد این کمک 50 میلیون ریال می باشد.
وی ادامه داد: در این مدت 70 واحد مسکونی برای مددجویان خریداری شده و بابت هر واحد، 400 میلیون ریال به مددجویان کمک بلاعوض پرداخت شد که در این راستا خیران 28 میلیارد ریال کمک نموده اند.

** برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه ها
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد قم نیز در این نشست گفت: مرحله دوم جشن عاطفه ها 20 مهرماه در مدارس برگزار می شود و در این راستا 200هزار پاکت مخصوص جمع آوری کمک های مردمی میان دانش آموزان توزیع شده و کمک های دریافتی نیز به دانش آموزان نیازمند همان مدارس اختصاص داده می شود.
اکبر رشیدی افزود: در مرحله نخست جشن عاطفه ها که 23 و 24 شهریورماه امسال برگزار شد، 10 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک های مردمی جمع آوری شد که نسبت به سال گذشته 85 درصد رشد داشته است.
به گفته وی، یک هزار و 910 یتیم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی قم هستند که 20 هزار و 50 حامی دارند و در ماه بالغ بر یک میلیون و 500 هزار ریال به حساب ایتام واریز می شود.

** کاهش 2 هزار نفری خانواده های زیر پوشش کمیته امداد
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قم نیز در ادامه این نشست با بیان این که چهار هزار و 700 دانش آموز و دانشجو در قم زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند، بیان کرد: پیش از آغاز سال تحصیلی یک میلیون و 500 هزار تا 2 میلیون ریال به حساب دانش آموزان و دانشجویان زیر پوشش برای خرید لوازم تحصیلی واریز شده است.
عباس جوشقانیان افزود: در حال حاضر 20 هزار و 592 خانوار زیر پوشش کمیته امداد هستند که نسبت به پارسال 2 هزار خانواده کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: رویکرد کمیته امداد توانمندسازی نیازمندان جامعه و اشغال زایی برای افراد مستعد زیر پوشش می باشد تا خانواده ها بتوانند استقلال مالی کسب کنند.

* احداث 100 پنل خورشیدی در منزل مددجویان کمیته امداد
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد قم نیز در این نشست گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، براساس تفاهنامه ای، 40 واحد تجاری را به صورت رایگان در اختیار زنان سرپرست خانوار که زیر پوشش کمیته هستند قرار خواهد داد.
محمود تلخابی افزود: این اقدام در راستای اشغال زایی و خودکفایی زنان سرپرست زیر پوشش است تا بتوانند به کسب درآمد برسند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 2 دستگاه پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد نصب شده است که روزانه 270 هزار ریال درآمدزایی دارد و تا پایان سال به 100 دستگاه خواهد رسید.
توزیع برق استان قم در راستای استفاده از انرژی های پاک و کمک به خانواده های زیر پوشش کمیته امداد، برق تولید شده توسط این خانواده ها را با نصب پنل های خورشیدی در منازل به قیمت مناسب و بالاتر از نرخ رایج برق خانگی، خریداری و وارد شبکه برق سراسری می کند.

* اعزام 2 هزار مددجوی کمیته امداد به مشهد مقدس
معاون فرهنگی کمیته امداد قم نیز گفت: در نیمه نخست امسال بیش از 2 هزار و 600 تن از افراد زیر پوشش به اردوهای آموزشی و زیارتی اعزام شده اند.
حجت الاسلام حسن هرمز افزود: در نیمه دوم امسال نیز 2 هزار تن به مشهد مقدس اعزام می شوند و برای یک هزار و 680 تن نیز دوره های مهارت زندگی و خانواده برگزار می شود.
وی تاکید کرد: کمیته امداد به دنبال توانمندسازی فکری و ارتقاء کرامت و عزت نفس مددجویان کمیته امداد است تا بتواند قدم بزرگی در توانمندسازی مالی مددجویان بردارد.
20 هزار و 592 خانوار با جمعیت 35 هزار و 539 تن در استان قم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که 2.8 درصد از جمعیت کل استان را شامل می شود؛ از این تعداد 15 هزار و 820 خانوار فقط کمک های موردی دریافت می کنند.
از این تعداد، 13 هزار و 730 زن که 11 هزار تن از آن ها سالمند بالای 60 سال و پنج هزار و 570 زن مطلقه بوده که همگی سرپرست خانوار می باشند و 625 خانواده زندانی نیز از جمله خانواده های زیر پوشش کمیته امداد قم است.
یک هزار و 624 بیمار صعب العلاج، 588 بیمار زمین گیر، 58 بیمار سرطانی و 137 فرد مبتلا به بیماری خاص از دیگر افراد زیر پوشش کمیته امداد قم است.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.