به گزارش ایرنا، سید صدرالدین موسوی روز سه شنبه در جلسه هیات امناء کانون کارآفرینی استان قم تصریح کرد: باید با هم افزایی و همفکری بخش خصوصی و دولتی مشکلات کارآفرینی مورد نقد و بررسی قرار گیرد تا بتوان زمینه ایجاد اشتغال در استان را بیش از پیش فراهم کرد.
وی، ایجاد اشتغال را از مهمترین دغدغه های دولت عنوان کرد و گفت: باید با تشکیل اتاق فکر و اجرای سیاست های حمایتی، کارآفرینان را جذب کرد.
معاون استاندار قم با بیان این که باید از ظرفیت نهادهای علمی و مراکز آموزشی بهره برد گفت: کانون کارآفرینی استان قم باید با دانشگاه ها و نخبگان استان ارتباط برقرار کند تا تجربه های آنان مورد استفاده قرار بگیرد.
موسوی ادامه داد: در استان قم بیش از 50 شرکت دانش بنیان فعال است که باید به راهکارهای این شرکت ها برای ایجاد کارآفرینی و نوآفرینی اهتمام ورزید.

** رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این جلسه، سختگیری با سرمایه گذاران را مورد اشاره قرار داد و گفت: گاهی تعدادی از دستگاه ها با بخش خصوصی جزیره ای عمل می کنند که این امر باعث خروج سرمایه گذاران از استان می شود.
احمد ذاکری تاکید کرد: فرصت های سرمایه گذاری در گذشته توجیه داشته است که این امر در حال حاضر به خاطر رویکردها و نگاه توسعه ای استان، تغییر کرده است.
وی با تاکید بر این که در بخش صنعت از ظرفیت بخش خصوصی به خوبی استفاده می شود گفت: سرمایه گذاری در این بخش اشتغال خوبی در استان ایجاد کرده است که در حوزه های دیگر نیز باید مورد استفاده قرار گیرد.

** رئیس کانون کارآفرینی استان قم در ادامه این جلسه، با اشاره به این که در استان قم 109 کارآفرین وجود دارد گفت: این تعداد کارآفرین در حوزه های مختلف دارای طرح هستند، ضمن این که 2 مرکز مشاوره کار در استان راه اندازی شده است که طرح های را به صورت علمی و کاربردی تهیه می کند.
حمید رضا عالمی افزود: کانون کارآفرینی به دنبال ایجاد پل ارتباطی بین کارآفرینان و مدیران استانی برای برنامه ریزی و به حرکت درآوردن چرخ های اقتصادی در استان است.
وی تصریح کرد: سرمایه گذاران خوبی وارد این استان می شوند ولی به دلیل سختگیری ها و ایجاد موانع توسط دستگاه های اداری قم، جذب استان های دیگر می شوند.
وی با تاکید بر این که کارآفرینی نیاز به فرهنگسازی در استان دارد گفت: باید با ساخت برنامه های علمی و آموزشی در مقاطع تحصیلی مختلف، دانش آموزان را به کارآفرینی و مهارت آموزی تشویق کرد.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.