به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سعید روستا آزاد روز یکشنبه در همایش حوزه علمیه و جمعیت در قم اظهار داشت: در بسته های تبلیغی مبلغان مباحث مختلفی از جمله سبک زندگی اهل بیت(ع)، پاسخ به شبهات دینی، فضای مجازی، فرهنگ عاشورایی و موضوع افزایش جمعیت و تبعات کاهش فرزندآوری مورد توجه قرار گرفته است تا بتوان از توان این مبلغان در ترویج فرهنگ افزایش جمعیت استفاده کرد.
وی افزود: روند کنونی جمعیت اگر ادامه پیدا کند شاهد مخاطرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در کشورمان خواهیم بود.
وی با بیان این که سیاست حوزه علمیه پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی و نگاه کلان به مسائل فرهنگی کشور است گفت: باید دستورات دین اسلام در خصوص تهدید و تنظیم خانواده را بیان کرد تا سیاست گذاری ها درست صورت بگیرد.
معاون فرهنگی وتبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: همایش حوزه علمیه و جمعیت با هدف اهتمام مبلغان و حوزویان به موضوع افزایش جمعیت در تمام مناطق کشور است.
وی از تشکیل کارگروه جمعیت زیر نظر شورای هماهنگی حوزه های علمیه خبر داد و گفت: این کارگروه در راستای ارائه راهکار در مسیر تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای افزایش جمعیت راه اندازی شده است.
وی تاکید کرد: محققان و حوزویان می توانند تحقیقات راهبردی در خصوص موضوع افزایش جمعیت کشور را به دبیرخانه این کارگروه واقع در معاونت دفتر تبلیغات حوزه علمیه ارسال کنند و در این کارگروه مشارکت داشته باشند.
روستا آزاد، خاطرنشان کرد: مباحث افزایش جمعیت در سه قالب، وضعیت گذشته، کنونی و آینده جمعیت و تبعات کاهش جمعیت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
همایش حوزه علمیه و جمعیت با سخنرانی آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید و با حضور طلاب حوزه های علمیه و مبلغان در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.
دراین همایش همچنین مدیر حوزه های علمیه ، مسئول کمیته سیاستهای جمعیتی شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سخنرانی کردند.
همچنین بیانیه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی در رابطه با تحولات جمعیت در جمهوری اسلامی قرائت شد.
/8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.