محمود سیجانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این تعداد ۵۲۷ فقره کارت بازرگانی در بخش تولیدی و ۱۵۵ فقره نیز در حوزه تجاری است و سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تلاش می‌کند روش‌های مختلف را برای تسهیل تجارت در استان به خصوص در حوزه صادرات به کار گیرد.

وی افزود: در همین رابطه طی سال گذشته ۲۳۶ کارت بازرگانی در بخش تولید و ۱۵۴ کارت بازرگانی نیز در بخش تجاری صادر شد که نقش عمده ای در توسعه تجارت استان داشت.

وی ادامه داد: همچنین با نظارت‌های صورت گرفته برنحوه استفاده از کارت‌های بازرگانی صادر شده در قم،‌ در سال ۹۸ هفت فقره کارت بازرگانی در استان ابطال شد.

سیجانی گفت: سال گذشته بر اساس مبدا تولید، میزان صادرات استان ۲۲۰میلیون دلار و وزن ۲۹۰هزار تن و حجم واردات استان ۲۸۳ میلیون دلار و  وزن ۶۱ هزار تن  بوده‌است.

وی بیان کرد: قم با داشتن گمرکات فعال در سطح استان و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان موقعیت ممتازی برای فعالیت های تجاری و بازرگانی دارد و تولیدکنندگان می‌توانند از این طریق محصولات خود را به بازارهای جهانی صادر و یا مواد اولیه مورد نیاز خود را وارد و در خود استان ترخیص کنند.

وی ادامه داد: همچنین قم با وجود زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های تولیدی و تجاری همچون شهرک‌های صنعتی تخصصی و نیروی انسانی ماهر آماده استقبال و حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان بیش از ۴۹ هزار و۵۶۲ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۱۷ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۲۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.