به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد حاج ابولقاسم دولابی عصر دوشنبه در سومین روز از ماه مبارک رمضان در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کتاب مقاومت برای افرادی است که اهل استقامت هستند.

وی قرآن را کتاب عرفان و حماسه دانست و افزود: دعا نتایج بسیاری ازجمله افزایش امید و غلبه بر دشمن دارد.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مؤمنی که دست به دعا بر می‌دارد دارای یک تکیه‌گاه قوی است، تصریح کرد: انسان مؤمن به دلیل استقامتش هیچ گاه در مقابل دشمن کمر خم نمی‌کند.

وی بیان کرد: انسان در طول زندگی در مواجه با شبهات و شهوات امکان لغزش دارد اما زمانی که دست به دعا بلند می‌کند و یک خلوت عاشقانه با خداوند خود به وجود می‌آورد در مسیر خود ثابت قدم خواهد شد.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با تأکید بر اینکه دعا ایمان را در قلب مؤمنان تثبیت می‌کند که با تثبیت ایمان و امید، دشمن نمی‌تواند بر آن‌ها غلبه کند، گفت: اگرچه درب حرم‌های مطهر بسته است اما خوشبختانه تقریباً در تمام ساعات شب و روز امکان برقراری ارتباط معنوی با استفاده از رسانه با حرم‌های مطهر وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ایامی که درگیر بیماری کرونا هستیم دعا بسیار مؤثر و تأثیرگذار است، ابراز کرد: انس به دعا و مناجات موجب شد تا حاج قاسم سلیمانی به چنان شخصیتی دست یابد که دشمنان می‌گویند قاسم سلیمانی دشمن ما است اما برای او احترام خاصی قائل هستیم.

این نماینده مجلس خبرگان ادامه داد: دعا و مناجات چنان شخصیتی به حاج قاسم سلیمانی داده بود که وزیر خارجه آمریکا گفته بود که یک‌بار هم که شده مایلم قاسم سلیمانی را ببینم.

وی با بیان اینکه ارتباط و انس با خداوند موجب شد تا این شهادت شیرین را برای سردار سلیمانی به ارمغان آورد، گفت: دعا رمز پیروزی جبهه مقاومت است که بدین صورت می‌توان به ارزش دعا پی برد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.