سید رضا موسوی، روز سه‌شنبه درجلسه راهبری و توسعه مدیریت استان درسالن کرامت استانداری قم، باتاکید بر لزوم فرهنگسازی به منظور استفاده از خدمات غیرحضوری افزود: دفاتر پیشخوان استان آماده ارائه خدمات به مردم هستند تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی، خدمات این دستگاه‌ها از طریق دفاتر پیشخوان به مردم ارائه شود.

وی با بیان اینکه توسعه دولت الکترونیک در استان بسیارضروری است گفت: سطح اول اقدام باید شناسایی خدماتی است که به صورت الکترونیکی درحال انجام می‌باشد، ولی گام دوم ایجاد اتصال میان بانک‌های اطلاعاتی موجود در قم است.

وی اظهار داشت: پایه توسعه دولت الکترونیکی ایجاد ارتباط و دسترسی بانک‌های اطلاعاتی استان به یکدیگر است که در این زمینه با چالش‌های جدی در قم مواجه هستیم.

موسوی با بیان اینکه امنیت داده ها موضوع جدی درحوزه توسعه خدمات الکترونیکی است بیان کرد: اتصال بانک‌های اطلاعاتی در سطح کشور ایجاد شده ،ولی نکته مهم، اتصال دستگاه‌های استان به این سامانه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، تاکید کرد: بر اساس استعلام انجام شده، ۹۷ درصد دستگاه‌های استان با بهترین زیرساخت‌ها به سازمان های بالادستی خود متصل هستند که این موضوع نشان از ظرفیت های بالای قم است.

موسوی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه دولت الکترونیک درقم گفت: شرکت های فناورانه بسیار توانمندی در استان وجود دارد که استفاده از این ظرفیت بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: یکی از شرکت‌های مستقر درقم تمام برنامه‌های الکترونیکی و ویدیوکنفرانسی مجلس شورای اسلامی را به عهده گرفته و به نحوه بسیار مناسبی انجام داده‌ و این در حالی است که سه شرکت پیش از این وارد شده و ناموفق بودند.

وی ادامه داد: در صورت اعتماد دستگاه‌های استان به شرکت‌های فناورانه ، بازار اشتغال خوبی در این حوزه وجود دارد ضمن اینکه این اقدام موجب نگهداشت نخبگان این عرصه به عنوان سرمایه‌های قم می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.