بهرام سرمست روز سه‌شنبه در جلسه راهبری و توسعه مدیریت استان در سالن کرامت استانداری قم، افزود: بیشتر خدمات بانکی به صورت الکترونیکی قابل انجام و سامانه‌های متعددی دراین زمینه توسط بانک‌های مختلف ایجاد شده ولی با این وجود همچنان شاهد حجم بسیار زیاد مردم برای انجام کارهای ابتدایی بانکی بودیم که این نشان از عدم آموزش مناسب در این زمینه می‌باشد.

وی بابیان اینکه توسعه دولت الکترونیک نیاز به الزام‌های ساختاری، سخت افرازی و همچنین نرم‌افزاری و فرهنگی است، گفت: شبکه الکترونیکی توسط دستگاه‌های مختلف ایجاد شده‌است که با وجود چنین شبکه‌ای، مدیران به جای استفاده از آن، همچنان از روش سنتی استفاده می‌کنند.

استاندار قم با تاکید بر اینکه نیاز به تغییر رفتار و نگرش برای الکترونیکی کردن خدمات و استفاده مردم از این خدمات بسیار جدی است، گفت: شناسایی خدماتی که قابل الکترونیکی کردن هستند و ارائه برنامه عملیاتی یک الزام اداری است و عملکرد دستگاه‌های استان در این زمینه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی گفت: تدوین برنامه‌های اجرایی و تعیین برنامه‌های اولویت دار تحقق دولت الکترونیک، شناسه دار کردن خدمات الکترونیکی دستگاه اجرایی، تهیه و ابلاغ استاندارهای فنی و مدیریتی، اعطای جایزه دولت الکترونیک به دستگاه‌های موفق استان و همچنین تهیه برنامه فرهنگ‌سازی و توانمندسازی مردم و کارکنان در استفاده از خدمات الکترونیکی در دستور کار قم برای تحقق دولت الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه کرونا تهدید است که می‌توان از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرد، گفت: استقرار میز خدمت الکترونیکی و همچنین ایجاد نظام استناد پذیری الکترونیکی از جمله دیگر برنامه‌های اولویت دار توسعه دولت الکترونیک در قم است.

استاندار قم، با بیان اینکه شورای رهبری توسعه مدیریت، به دنبال توسعه بر مبنای دولت الکترونیک است، گفت: دولت‌ها برای اینکه از توسعه عقب نمانند باید الکترونیکی کردن خدمات خود را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به تدوین برنامه جامع اصلاح نظام ادای در دولت تدبیر و امید گفت: این برنامه مشتمل بر ۱۰ اولویت است که دومین اولویت آن الکترونیکی کردن خدمات دولتی و هوشمندسازی این ارائه خدمات است.

وی با تاکید بر اینکه الکترونیکی شدن الزامات امروز مدیریت است، گفت: مدیران دستگاه‌های اداری باید پیشتاز استفاده از خدمات و سامانه‌های الکترونیکی باشند تا این موضوع به فرهنگی در جامعه تبدیل شود.

استاندار قم، ادامه داد: تحول آغازشده و قطار الکترونیکی شدن ساختارها به حرکت در آمده است که این موجب می‌شود تا تمام مدیران استان تلاش کننده که از این قافله عقب نمانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.