بستری ۱۹ کودک با علائم حاد تنفسی

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: حدود ۳۰۰ بیمار به دلیل مشکلات حاد تنفسی و یا مشکوک بودن به کووید۱۹ در بیمارستان‌های قم بستری هستند که ۱۹ نفر آنان کودک هستند.

محمدرضا قدیر در گفت‌وگویی، افزود: از همشهریان عزیز تقاضامندیم نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینگی خانگی همچنین برای کودکان، نهایت اهتمام را داشته باشند. کودکان نیز به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند که بیشتر آن‌ها علامتی نداشته و به شکل ناقل بیماری هستند که به همین دلیل رعایت قرنطینه خانگی برای تمام سنین ضروری است.

سلامت ۸۳ درصد از قمی‌ها غربالگری شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: حدود ۸۳ درصد جمعیت استان و حدود ۷۵ درصد خانوارهای ساکن قم غربالگری کرونا شدند.

سیامک محبی افزود: با توجه به اهمیت ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.ir از همشهریان می‌خواهیم که در این سامانه ثبت‌نام کرده و در راستای مبارزه با این ویروس کمک تیم‌های بهداشتی باشند.

وی با اشاره به آخرین آمار ثبت‌شده در سامانه خود اظهاری سلامت، ادامه داد: تاکنون  ۵۱۱ هزار و ۹۲۱ نفر از مردم قم در سامانه خود اظهاری ثبت‌نام کرده‌اند.

بهره‌برداری از بیمارستان امیرالمومنین(ع) تا پایان فروردین‌ماه

استاندار قم گفت: بیمارستان امیرالمومنین (ع) تا پایان فروردین‌ماه جاری و پیش از آغاز ماه مبارک رمضان بهره‌برداری خواهد رسید.

بهرام سرمست در حاشیه بازدید از بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) در گفت‌وگویی ضمن تقدیر از تلاش‌های کادر درمان به‌عنوان مدافعان سلامت قم اظهار داشت: از همان ابتدای شیوع کرونا در استان با تکمیل تمام ظرفیت‌های تخت‌های بیمارستانی ، پیگیری تکمیل و راه‌اندازی ۲ بیمارستان مادر و امیرالمومنین (ع) قم در دستور کار قرار گرفت.

ارائه بسته‌های معیشتی به اقشار کم‌درآمد از سوی آیت‌الله نوری همدانی

رییس دفتر آیت‌الله حسین نوری همدانی گفت: ۲ هزار بسته معیشتی کمک‌های دفتر این مرجع تقلید درمیان اقشار کم‌درآمد در حال توزیع است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین شمس، افزود: با توجه به توصیه‌های اخیر مقام معظم رهبری مبنی به رزمایش کمک مومنانه، حدود ۲ هزار بسته معیشتی معادل ٢٥٠ تا٣٠٠هزار تومان از سوی دفتر حضرت آیت‌الله نوری همدانی درمیان اقشار کم‌درآمد در حال توزیع شدن است. قرار است این کمک‌ها در صورت امکان به پنج هزار بسته افزایش یابد و در مواردی نیز کمک‌های نقدی صورت گرفته است.

قدردانی از عملیات کرونا در خطبه مجازی جمعه قم

امام‌جمعه موقت قم در خطبه‌ای از طریق فضای مجازی با عنوان "سخنرانی آدینه" از عملکرد مسئولان کشور در مقابله با شیوع کرونا قدردانی کرد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و امام‌جمعه موقت قم، در سخنرانی آدینه که به‌صورت زنده از مسجد جمکران قم پخش شد، با قدردانی از  عملکرد مسئولان کشور در مقابله با شیوع کرونا، افزود: شیوع بسیار گسترده کرونا در کشورهای غربی موجب شد تا تبلیغاتی که آن‌ها که علیه جمهوری اسلامی وارد کردند، خودشان را مفتضح کند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.