سید رضا موسوی مشکینی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا گفت: متأسفانه در ایام نوروز گونه‌های کمیاب و در معرض خطر انقراض ازجمله لاک‌پشت، مار آبی و سمندر در سطح شهر قم خریدوفروش می‌شود که این کار جرم است و با متخلفان بر اساس ضوابط و قوانین برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی غرفه‌های عرضه سبزه و ماهی قرمز در سطح شهر، از تشکیل یگان حفاظت ویژه ایام نوروز در اداره کل محیط‌زیست قم خبر داد و گفت: مراکز توزیع اقلام سفره هفت‌سین در سطح شهر و همچنین مناطق و زیستگاه‌های طبیعی در این ایام کاملا رصد شده و تحت کنترل قرار دارند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشورمان بر ضرورت ماندن مردم در خانه‌هایشان تأکید کرد و گفت: بااین‌وجود اگر برخی افراد در ایام نوروز به مناطق طبیعی می‌روند، باید نسبت به محیط‌زیست و حیوانات بسیار توجه و مراقبت داشته باشند.

وی در پایان خواستار همکاری، همراهی و مشارکت شهروندان برای مقابله با بیماری کرونا و تأمین سلامت عمومی جامعه شد و گفت: شهروندان می‌توانند گزارش‌های خود از هرگونه تخلف‌های زیست‌محیطی را با شماره تلفن ۳۲۶۰۲۹۸۱ در میان گذاشته و یا به شماره ۱۰۰۰۰۰۱۵۴۰۱۵۴۰ پیامک کنند.

تاکنون نتیجه آزمایش کرونای هزار و ۲۳ بیمار در استان قم مثبت اعلام‌شده است، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ تن به تعداد بیماران کرونایی قم افزوده‌شده است.

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۸۵۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۹۹۶ نفر نیز بهبودیافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.