عبدالله جلالی عصر دوشنبه در یک‌صد و سی و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم بیان کرد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم همواره در خدمت مردم بوده اما در این شرایط چاره‌ای جز توقف اتوبوس درون‌شهری و کاهش رفت‌وآمد در شهر نیست.

وی اضافه کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذشده ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونای شهرستان قم جهت مقابله و جلوگیری از انتقال، تصمیم به توقف سرویس‌دهی اتوبوس‌های درون‌شهری قم گرفته‌شده است.

وی بابیان این‌که ناوگان شهری قم از روز سه‌شنبه ۲۷ اسفندماه تا روز چهارشنبه ۲۸ اسفندماه سال جاری از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۳  به مدت ۴ ساعت فعال است، ابراز کرد: از روز پنجشنبه ۲۹ اسفندماه سال جاری تا نهم فروردین‌ماه سال ۹۹ کلیه فعالیت‌ها متوقف می‌شود.

جلالی ادامه داد: سرویس‌دهی ناوگان عمومی شهر قم از روز نهم فرودین تا ۱۷ فرودین ماه سال ۹۹ طبق تصمیمات و دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده از سوی شهردار قم انجام خواهد شد که زمان آن متعاقباً اعلام می‌گردد.

بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم فعال است که ۹۵ درصد آن متعلق به بخش خصوصی است.

رییس شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: اجرای تعرفه بهای خدمات جدید سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی قم نیز به دلیل شیوع کرونا از ۱۶ اردیبهشت‌ماه سال آینده عملیاتی می‌شود.

جلالی در ادامه با انتقاد از بلاتکلیفی بودجه سال ۹۹ سازمان توسعه و عمران شهرداری قم، یادآور شد: تمام فرآیندهای بودجه‌ای این سازمان با تأخیر به دست شورای شهر می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به‌ضرورت حمایت بیشتر خانواده متوفیان مبتلا به کرونا تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری باید هر خدمتی که می‌تواند به این افراد ارائه دهد.

وی عنوان داشت: به‌جز آمبولانس که در اختیار بخش خصوصی است نباید هیچ هزینه‌ای توسط شهرداری قم دریافت گردد.

تاکنون نتیجه آزمایش کرونای هزار و ۲۳ بیمار در استان قم مثبت اعلام‌شده است، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ تن به تعداد بیماران کرونایی قم افزوده‌شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۸۵۳ نفر براثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۹۹۶ نفر نیز بهبودیافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.