در این آیین که آیات عظام  مراجع تقلید سید موسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی و سید محمد علی علوی گرگانی، سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، عباس کعبی عضو مجلس خبرگان، سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه، مرتضی مقتدایی نایب‌رئیس جامعه مدرسین، محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین، رضا استادی عضو شورای عالی مدیریت حوزه‌های علمیه، هادوی تهرانی و سید محمدجواد علوی بروجردی از اساتید حوزه، حجج‌اسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر انقلاب و سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی از مراجع تقلید حضور داشتند، یاد و نام آن عالم ربانی گرامی داشته شد.  

در این آیین پس از تلاوت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید و ذکر مصیبت مداح اهل‌بیت، استاد حوزه علمیه طی سخنانی با اشاره به مقام و جایگاه رفیع علمی و فقهی مرحوم آیت‌الله میرمحمدی به‌ویژه در زمینه تاریخ و علوم‌قرآنی، فقدان این شخصیت بزرگ را ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نظری منفرد اظهار داشت: آن عالم وارسته نیم‌قرن از عمر شریف و پربار خود را در عرصه فقاهت و تفسیر قرآن گذراند و با علمای صاحب‌نام و برجسته‌ای مباحثه‌های تفسیری داشت.

وی بابیان اینکه آیت‌الله میرمحمدی در تفسیر و فقه دارای رساله می‌باشد، گفت: آن عالم مجاهد در دوران خفقان از یاران واقعی حضرت امام (ره) بود.

وی خاطرنشان کرد: آن فقید سعید پس از پیروزی انقلاب نیز در خدمت امام بود و در دوران رهبری رهبر معظم انقلاب هم همچنان با قلم و بیان خود از ولایت دفاع کرد. 

وی خدمات ارزشمند عضو فقید خبرگان رهبری و جامعه مدرسین را موردتوجه قرار داد و گفت: آیت‌الله میرمحمدی در زمینه احداث و بازسازی مسجد و مراکز دینی و مذهبی نیز فعالیت‌های زیادی را انجام داد.

مرحوم آیت‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی زرندی نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه قم، در سال‌ ۱۳۰۲ هجری‌ شمسی‌ در بخش‌ زاویه‌ زرند از توابع‌ شهرستان‌ ساوه (استان مرکزی) در خانواده‌ای‌ مذهبی‌ دیده‌ به‌ جهان‌ گشود.‌

آن مرحوم عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و در جلسه افتتاحیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، ریاست سنی این مجلس را عهده‌دار بود.

پیکر این عالم، عصر امروز با حضور روحانیان و فضلای حوزه، طلاب، برخی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم ولایتمدار و انقلابی قم تشییع و در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.