محمدرضا قدیر روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: کلنگ احداث بیمارستان امیرالمومنین(ع) سال ۹۴ بر زمین زده شد و این مجموعه درمانی با ۲۲۰ تخت، در ۹ طبقه احداث‌شده است.

وی بابیان این‌که مرکز درمانی امیرالمومنین(ع) در حیاط مجموعه بیمارستانی شهید بهشتی احداث‌شده، اضافه کرد: این بیمارستان با ۲۱ هزار مترمربع زیربنا، دارای پد بالگرد بر روی بام برای انتقال مصدومان، بخش زنان، اعصاب و روان، جراحی، اطفال، ارتوپد، گوش و حلق و بینی، چشم و واحدهای پاراکلینیکی ازجمله تصویربرداری، سی‌تی‌اسکن، آزمایشگاه و داروخانه می‌باشد.

وی گفت: این بیمارستان توسط واقف ساخته‌شده و در حال تکمیل شدن است که پس از تکمیل نهایی آن، تجهیزات بیمارستانی نصب و خدمات‌رسانی آغاز خواهد شد.

قدیر اضافه کرد: تامین تجهیزات درمانی بیمارستان به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که برخی از تجهیزات در حال حاضر در انبار موجود است و در صورت تکمیل شدن ساختمان بیمارستان، تجهیزات نصب خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از واقف بیمارستان امیرالمومنین(ع)، گفت: قرار است جلسه‌ای با واقف این مرکز درمانی برگزار و آخرین مسائل و مشکلات موجود بررسی شود که امیدواریم با همکاری یکدیگر شاهد بهره‌برداری از این مجموعه درمانی باشیم.

وی تاکید کرد: هیچ‌گونه مانع‌تراشی در راستای افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان وجود ندارد و برخی مشکلات موجود به‌زودی رفع خواهد شد.

بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم که قرار بود هفته دولت سال گذشته به بهره‌برداری برسد، به دلیل مشکلات مالی، عدم تکمیل برخی بخش‌های ابتدایی ازجمله تاسیسات برق و عدم خرید یو پی اس‌های تامین‌کننده برق اضطراری، با وقفه طولانی مواجه شده است.

در ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد بیمارستان‌های این شهر با افزایش ۲ برابری از پنج به ۱۰ بیمارستان با خدمات ۲۴ ساعته رسیده است؛ تعداد تخت فعال بیمارستانی در سال ۵۶، ۲۸۵ تخت بود که در سال جاری به یک هزار و ۹۲۷ تخت رسیده است.

در حال حاضر پنج بیمارستان با یک هزار و ۷۸۶ تخت در این استان در حال احداث است که بر اساس جدول زمان‌بندی تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید؛ با تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان‌های امیرالمومنین(ع)، امجدی، قلب، مادر و یک هزار تختخوابی، تعداد تخت‌های بیمارستانی دولتی، خصوصی و خیریه در قم به سه هزار و ۶۰۰ تخت می‌رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.