محمدجواد محرابی روز یکشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،‌ ادامه داد: تعدادی از ۲۰ کیوسک مطبوعاتی موجود در قم، به دلیل جانمایی نامناسب غیرفعال هستند که این موضوع متناسب با شان و جایگاه این استان نیست.

وی ساماندهی و افزایش تعداد کیوسک‌های مطبوعات را یکی از دغدغه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم دانست و گفت: ساماندهی کیوسک‌های مطبوعات و همچنین جانمایی و اختصاص مکان‌های مناسب به این کیوسک‌ها موضوعی بین دستگاهی است که نیاز به همکاری و مشارکت شهرداری دارد.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، ادامه داد: با وجود پیگیری‌های فراوان و برگزاری جلسات متعدد مشترک با سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم متأسفانه تاکنون همکاری مناسبی در این زمینه انجام نشده است.

محرابی افزود: به دلیل اینکه اجاره ماهیانه کیوسک‌های مطبوعاتی بسیار کمتر از کیوسک‌های تجاری است،‌ به همین دلیل بیشتر دکه‌هایی که دارای بهترین جانمایی هستند غیر مطبوعاتی و با کارکرد تجاری هستند.

وی، یکی از شاخص‌های توسعه هر شهر را میزان دسترسی مردم به مطبوعات و رسانه‌ها دانست و ادامه داد: کیوسک‌های مطبوعاتی محلی برای عرضه و فروش مطبوعات و نشریات سراسری و استانی است که به دلیل محدودیت قم در این زمینه، روزنامه‌های استان با چالش درآمدزایی مواجه هستند.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، اظهار داشت: ۲۰ کیوسک مطبوعات در قم وجود دارد که از این تعداد برخی نیز به دلیل جانمایی نامناسب غیرفعال هستند که این موضوع در شان این استان نیست.

محرابی، ادامه داد: از نظر جانمایی در بیشتر موارد، بهترین مکان‌ها به کیوسک‌های تجاری برای عرضه تنقلات و فروش سیگار اختصاص می‌یابد و بدترین محل‌ها که کار در آن محل هیچ‌گونه توجیه اقتصادی ندارد به مطبوعات اختصاص داده می‌شود.

هم اکنون تنها ۱۱ دکه به ارائه محصولات فرهنگی و مطبوعاتی در قم می‌پردازد ضمن اینکه ۳۷ دکه غیر مطبوعاتی نیز در قم فعالیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.