به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، اکبر افتخاری روز چهارشنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اظهار داشت: نباید دقت بیش از حد در اجرای قوانین به گونه‌ای باشد که برای سرمایه‌گذاران آزار دهنده شود و رغبت به سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی را از دست بدهند.

وی بیان داشت: نباید درشرایط کنونی فشار مضاعفی را به بهانه اجرای قوانین به سرمایه‌گذاران وارد نماییم اما این بدان معنا نیست که ما دقت در اجرای قوانین و مقررات را نادیده و یا از دست بدهیم.

افتخاری همچنین یکی از مسایلی که سرمایه‌گذاران با آن مواجه هستند را نوع نگاهی که سازمان‌های دیگر به قوانین و مقررات دارند، عنوان کرد و گفت: اعضای کمیسیون تعیین ارزش افزوده باید در تغییر و یا اصلاح برخی از این دیدگاه‌ها تلاش و همکاری لازم را با مجموعه مناطق داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: اجرای قوانین منحصر شده به بخشهای اقتصادی که کاملا عیان و شناسنامه‌دار هستند و فشار برخی قوانین فقط به دلیل اینکه این حوزه کاملا در دسترس هستند به آنان وارد می‌شود. از این رو باید کاری کرد که از مزیت‌ها و ظرفیت‌هایی که در مناطق ایجاد شده به نحو مطلوب در رونق تولید استفاده کرد و سرمایه‌گذاران را امیدوار نمود.

وی  ادامه داد: برخی مواقع دیده شده در یک بازدید از واحد تولیدی با حمایت اندک و حل مساله کوچکی از آن واحد ،شاهد بازگشت آن به چرخه تولید و خدمات رسانی بوده و با شتاب بیشتری به تولید و کارهای اقتصادی ادامه می‌دهد.

افتخاری ضمن یادآوری این موضوع که منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان یکی از بهترین و فعالترین مناطق ویژه اقتصادی کشور است از تلاش‌های مدیر عامل منطقه ویژه تقدیر نمود و از مسئولان امر خواست تا در راستای پیشرفت و توسعه این منطقه و اخذ برخی مجوزات، همکاریهای لازم را انجام دهند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم نیز در ابتدای این بازدیدگزارشی از منطقه ویژه و پیشرفت های حاصله ارائه نمود.

در ادامه نیز معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورای عالی مناطق به همراه اعضای کمیسیون تعیین ارزش افزوده از چند واحد تولیدی مستقر در منطقه بازدید کرد.

به گزارش ایرنا ،‌منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، در محدوده‌ای به وسعت ۲۰۰۰ هکتار در ۱۸۵ کیلومتری تهران در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید؛ این منطقه، به‌عنوان مهم‌ترین منطقه ویژه اقتصادی که به مرکز سیاسی اقتصادی کشور نزدیک است، در چهار راه جاده‌های ترانزیت، جاده ابریشم، مجاورت راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال، جنوب ، شرق و غرب ایران واقع‌شده است، به همین علت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به ‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز و منحصربه‌ فرد داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان کشور ایفا نماید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.