به گزارش عصر یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در این پیام قم آمده است: ارتحال عالم مجاهد مرحوم حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین شیخ حسین کورانی، از مؤسسین حزب‌ الله لبنان و چهره‌های برجسته و فرهیخته علمی، فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه قم و لبنان موجب تاسف و تالم گردید.
این پیام حاکیست: این عالم مبارز که از یاران انقلاب اسلامی در لبنان به شمار می‌رفت، عمری را در ارائه خدمات دینی، اجتماعی و انقلابی گذارند و در طول حیات پربرکت خود در راه اهداف عالیه‌ اسلام و پشتیبانی از جبهه مقاومت مجاهدهای بسیار کرد.
در این پیام ذکر شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم گرانقدر لبنانی را به محضر حضرت بقیه ‌الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه، مردم شریف و مبارز لبنان، عالم مجاهد سید حسن نصرالله، رزمندگان مقاومت اسلامی و بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نماید. 

حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین کورانی در سال ۱۳۳۴ در روستای یاطر در منطقه جبل عامل جنوب لبنان متولد و در ۱۳ سالگی برای یادگیری علوم حوزوی راهی نجف اشرف در عراق شد، حدود یک‌ سال در قم حضور داشت و تحت تاثیر امام خمینی و انقلاب اسلامی قرار گرفت و رژیم شاهنشاهی او را به علت همین تاثیرپذیری و فعالیت‌هایش از ایران اخراج کرد.

مرحوم کورانی در لبنان با سید عباس موسوی در حوزه امام منتظر شهر بعلبک به تدریس علوم دینی و حوزوی و زبان فارسی پرداخت، وی یکی از افراد تاثیرگذار در تاسیس حزب الله لبنان بود و در تشکیل آن مشارکت فعال داشت.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمد و تا سال ۱۳۶۵ در تهران بود و سپس برای فعالیت های دینی و تبلیغی به لبنان بازگشت.

از این عالم زاهد تالیفات متعددی درباره مباحث دینی به یادگار مانده است.

وی ۲۱ شهریورماه جاری پس از تحمل هشت ماه بیماری دارفانی را وداع گفت و پیکر مطهر آن مرحوم ۲۳ شهریورماه جاری پس از تشییع در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.

۷۴۰۶/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.