آیت الله عباس کعبی روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان، باید از هرگونه بدعت گذاری، انحراف، خرافات و آلوده کردن این دستگاه عظیم به مظاهری که باعث بی توجهی به خداوند و معنویت گریزی در جامعه می شود، به صورت جدی دوری کنیم.
وی ادامه داد: دستگاه عزاداری امام حسین (ع) باید سرشار از روحیه معنوی، عشق الهی، اخلاق، سرزندگی و حیات معنوی باشد، بنابراین مبلغان دینی ما باید این مباحث را برای مردم تبیین کنند.
وی یادآورشد: باید به گونه ای حرکت کنیم که اقامه مراسم عاشورای حسینی، ضمن اینکه باعث تقوای دلها شود و نفس های عزاداران و اشک و ناله های آنها، همراه با اخلاص، صدق و صفا و در چارچوب ضوابط فقهی باشد.
آیت الله کعبی  ادامه داد: یکی از شاخص های نهضت امام حسین(ع)، قدسی وطهارت معنوی است واین امر ناشی از آن است که راس این نهضت، حضرت سید الشهداء (ع) به عنوان خلیفه الله، امین الله و حجت الله قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، آنچه بر این نهضت تعلق بگیرد مقدس میشود، امروز، سرزمین کربلا، تربت سیدالشهدا (ع)، ضریح و هیات عزاداری امام حسین (ع)، مقدس است، هدف از اقامه عزاداری سیدالشهدا (ع)، کسب این طهارت و معنویت و قداست است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: درهیاتهای عزاداری اعم از مداحی، سخنرانی و عزاداری و سوگواری، یکی از شاخص ها، باید کسب معنویت، قداست، طهارت روحی، رشد و تعالی اخلاقی انسان شود.
آیت الله کعبی یادآورشد: در مجالس عزاداری باید معیارهای مهم فرهنگ عاشورایی مانند تقویت فرهنگ جهاد، مقاومت و ظلم ستیزی، عزت در برابر دشمنان، حمایت از مظلوم، توجه به نماز، تقوا و دروی از گناهان، پاکی روحی از نظر جبران آسیب های اخلاقی، توجه عفت و پاکدامنی و حیای عمومی و ارتباط و پیوند عمیق امامت و امت مورد تاکید و عنایت ویژه قرار گیرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: سینه زنی ها و عزاداری های ما در دستگاه امام حسین (ع)، باید با الگوگیری و تاسی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشد و ایمان، عمل صالح ومعنویت در آن موج بزند.
کعبی اظهار داشت: شور و شعور حسینی، عقلانیت و عواطف پاک انسان ها در این مجالس حسینی باید به گونه ای در هم تنیده شود که باعث تقویت باورها و ارزش های اصیل اسلامی، رشد اخلاقی جامعه و تقویت معنویت شود.
وی ادامه داد: باید از ورود بدعت ها و خرافات و آفت هایی که ممکن است وارد مجالس عزای حسینی شود، جلوگیری شود و در این زمینه علما، شخصیت های دینی و مبلغان مذهبی و مداحان برای آگاهی مردم نقش مهمی بر عهده دارند.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.