به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد انتخابات استان ، بر ضرورت اشراف کامل اعضای ستاد انتخابات قم بر مقررات برگزاری انتخابات تاکید کرد.

وی بابیان ضرورت نظارت جدی بر عملکرد هیات های اجرایی از سوی اعضای ستاد انتخابات، خاطرنشان کرد: در مسیر اجرای انتخابات تعامل هیات اجرایی با هیات نظارت ضروری است تا به‌دوراز هرگونه اختلاف و در کنار یکدیگر زمینه برگزاری انتخابات که اعتبار نظام است ایجاد شود.

وی همچنین بابیان ضرورت برگزاری مستمر و منظم جلسات کمیته‌ها، اظهار کرد: در کنار ارائه و مبادله اخبار و اطلاعات در حوزه انتخابات، بررسی‌های تحلیلی نیز در دستور کار قرار گیرد تا روند برگزاری انتخابات در مسیرهای پیش‌بینی‌شده شکل گیرد.

استاندار قم با اشاره به سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: این سیاست‌ها در دستور کار برگزارکنندگان انتخابات قرار گیرد و به‌عنوان سندی بالادستی اجرایی شود.

وی همچنین التزام به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در برگزاری انتخابات را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: با تجارب عملی اعضای ستاد انتخابات استان و پیش‌بینی‌هایی که بر پایه تجربه به دست می‌آید، می‌توانیم شاهد برگزاری انتخابات در فضایی پرشور و امن در استان باشیم.

سرمست به برگزاری جلسات ستاد انتخابات استان پیش از آغاز زمان‌بندی اجرای انتخابات اشاره و تصریح کرد: این جلسات در آمادگی به‌موقع اعضای ستاد برای عملیات اجرایی انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد که با بررسی نقاط قوت و ضعف انتخابات دوره‌های گذشته در این جلسات، در پیشگیری از بروز مشکلات اثری زیادی دارد.

وی همچنین با تاکید بر اصلاحیه‌های قانون انتخابات در سال‌های اخیر، ادامه داد: آموزش اعضا در حوزه‌های فنی و حقوقی امری ضروری است تا اعضای ستاد بر تمام اصلاحات و موارد قانونی اشراف داشته باشند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با موافقت شورای نگهبان روز جمعه دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

۱۱۷۵ /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.