بهرام سرمست روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان عملکردها و ترسیم اهداف آینده نظام اسلامی است که موجب تقویت روح امید در میان مردم می‌شود.

وی بیان کرد:‌ باید در هفته دولت با مروری بر اقدامات نظام جمهوری اسلامی به‌خصوص در دوران دولت تدبیر و امید برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مردم،‌ نشاط اجتماعی در جامعه افزون شود.

وی ادامه داد:‌ در شرایطی که دشمنان با سیاه نمایی به دنبال تنزل خدمات ارائه‌شده و گسترش ناامیدی در میان مردم هستند و متأسفانه جریاناتی هم خواسته و ناخواسته با آنان همراه می‌شوند،‌ هفته دولت موقعیت مطلوبی برای نمایش عرصه‌های خدمت گذاری و تلاش مسئولان برای حل مشکلات مردم است.

سرمست گفت:‌ در این هفته روح همدلی، تفاهم و شفافیت را میان ارکان نظام اسلامی در استان قم به نمایش می‌گذاریم تا دشمنان و بدخواهان مأیوس شوند.

وی بیان کرد:‌ نظام و دولت جمهوری اسلامی برخلاف خواست بدخواهان در عرصه سیاست داخلی دارای ثبات و امنیت و در عرصه سیاست خارجی دارای روح مقاومت و پایداری است و هر دشمنی را دررسیدن به نقشه‌هایش ناکام می‌گذارد.

وی ادامه داد:‌ هفته دولت سرآغاز شکوفایی هرچه بیشتر کشور و استان قم در ابعاد مختلف است و باید از این موقعیت برای تقویت همدلی میان مردم و حاکمیت بهره برد.

استاندار قم گفت:‌ باید فضای جامعه را برای برگزاری انتخاباتی پرشور که عرصه ظهور مشارکت گسترده مردم است فراهم کنیم و سرمایه اجتماعی نظام را بار دیگر به جهانیان نشان دهیم.

وی بیان کرد:‌ تلاش می‌کنیم تا همچون دوره‌های گذشته بر اساس قانون و اصل بی‌طرفی شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در استان باشیم و در این زمینه اصحاب رسانه رسالت سنگینی بر عهده‌دارند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

سرمست همچنین در بخش درگیری از سخنان خود گفت: در بحث هویت‌یابی اجتماعی و تعلق‌های محیطی نباید خود را محدود به برخی مرزبندی‌ها کرد.

وی افزود: همه‌کسانی که در شهر قم به‌عنوان ام القرای جهان تشیع حضور دارند، دارای مقام و جایگاه رفیعی هستند و نباید مردم را درجه‌بندی کرد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که استاندار نقش پدری برای عموم مردم دارد،‌ بیان کرد:‌ وقتی فردی مسئولیتی را می‌پذیرد باید نسبت به همه اقشار نگاه محبت‌آمیز داشته باشد.

استاندار قم گفت:‌ باید در سطح استان نسبت به کسانی که محدودیت‌های بیشتری دارند توجه بیشتری داشته باشیم و این را یک اصل می‌دانیم.

وی بیان کرد: مردم ساکن در مناطق کمتر برخوردار استان و شهر قم باید بیش از دیگران موردتوجه قرار بگیرند و این موضوع کاملاً روشن است.

استاندار قم در توضیح انتصابات خود گفت:‌ اکثر افرادی که در قم برای پست‌های مدیریتی منصوب شدند دارای سابقه طولانی‌مدت حضور در قم هستند.

وی افزود: در مورد انتخاب مدیرکل امور اجتماعی استانداری باید گفت،‌ وی در وزارت کشور سابقه مدیریتی و تعامل با تشکل‌های مردم‌نهاد را داشته است و برای این پست در استان مناسب است.

وی ادامه داد:‌ همچنین یکی از معیارهای بنده برای انتخاب آقای فرماندار تحصیلات حوزوی ایشان است و من این موضوع را به نفع استان می‌دانم.

سرمست همچنین گفت:‌ تلاش بنده این است که با رسانه‌ها تعامل گسترده داشته باشم،‌ چراکه نقش خبرنگاران را برجسته می‌دانم.

وی بیان کرد:‌ گرایش‌های سیاسی دارم اما آن را در عرصه‌های کاری اعمال نمی‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به این‌که روابط عمومی‌ها باید تسهیل گر امور مردم باشند،‌ بیان کرد:‌ مطالبه گری از سوی خبرنگاران و پاسخ‌گویی از طرف مدیران با حفظ احترام اشخاص باید به فرهنگ جمعی تبدیل شود.

استاندار قم همچنین گفت:‌ در همه موارد استان ازنظر بانوان استفاده می‌کنیم و در این خصوص اعتقاد به تشکیل مجمع مشورتی داریم که در همین راستا تاکنون بانک اطلاعاتی خوبی از زنان فرهیخته استان تهیه‌شده است.

وی افزود: به فکر ارزیابی اشخاص برای انتخاب مدیرکل امور بانوان استانداری هستم و به‌زودی فرد توانمندی برای این مسئولیت انتخاب خواهد شد.

وی بیان کرد: برای مشورت گرفتن در خصوص تعامل مطلوب با اقشار مختلف همچون روحانیت قائل به استفاده ازنظر جمعی هستم و آن را عامل موفقیت در برقراری ارتباطات گسترده می‌دانم.

۶۲ موکب از قم در ایام اربعین دایر می‌شود

همچنین در این جلسه معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت:‌ ۶۲ موکب از استان در ایام اربعین در مناطق مهران،‌ کربلا،‌ نجف،‌ سامرا و کاظمین برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران دایر خواهد شد.

یونس عالی پور بیان کرد: معاونت امور زائرین از ابتدای سال جاری برای مناسبت‌های مختلف همچون ایام نوروز،‌ نیمه شعبان،‌ ایام رحلت امام خمینی(ره) و اعزام بیش از ۱۸ هزار تن از مردم استان به اردوهای راهیان نور جلسات مختلفی را تشکیل و اقدامات لازم را انجام داده است.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته نیز اقدامات مطلوبی برای گرامیداشت عید غدیر خم در سطح استان انجام شد که آیین پیاده‌روی از حرم تا جمکران با شرکت علمای برجسته،‌ مسئولان و اقشار مختلف مردم نمونه باشکوه آن بود.

۴۰ طرح طی هفته دولت در بخش‌های قم افتتاح می‌شود

همچنین فرماندار قم در این جلسه گفت:‌ ۴۰ طرح در بخش‌های استان در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید  که برای اجرای آن ۸۷ میلیارد ریال اعتبار از محل مالیات بر ارزش برافزوده،‌ اختصاص‌یافته است.

مرتضی حیدری در ادامه بیان کرد به دنبال احقاق خواسته‌های مردم قم هستیم و موضوعاتی همچون ترویج قانون‌گرایی،‌ رفع معضلات اجتماعی،‌ ساماندهی صنوف مزاحم،‌ یاری‌رساندن به دستگاه‌های اجرایی برای تحقق حقوق شهروندی و تلاش برای داشتن شهری امن درشان قم را در اولویت برنامه‌های کاری خود قراردادیم.

وی در خصوص وضعیت امنیت شهر قم نیز گفت:‌ پیرامون موضوع امنیت اطراف حرم چندین مساله وجود دارد،‌ اما بر اساس آمار نیروی انتظامی، آمار جرایم کاهش‌یافته و این نهاد تلاش‌های خود برای گسترش امنیت اطراف حرم مطهر را گسترش خواهد داد.

وی تأکید کرد:‌ شهر قم به‌خصوص اطراف حرم مطهر، نیازمند بازسازی و نوسازی است و اگر این کار صورت گیرد نابسامانی‌ها نیز بسیار کاهش خواهد یافت.

۴۷ حزب دارای مجوز در قم فعالیت می‌کند

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قم گفت:‌ در حال حاضر ۴۷ حزب دارای مجوز در قم فعالیت می‌کند که ۲۹ مورد از آنان مجوز فعالیت خود را در دولت تدبیر و امید اخذ کردند.

مرتضی بابایی گفت: در سال گذشته خانه احزاب در قم تشکیل و مکان آن با همکاری استانداری تأمین و تجهیز شد.

وی بیان کرد:‌ طول فعالیت هر دوره خانه احزاب سه سال است که ریاست مجموعه طی هرسال میان اصول‌گرایان اصلاح‌طلبان و اعتدالیون و مستقلین به‌صورت دوره واگذار می‌شود و انحصاری در کار نیست.

وی ادامه داد:‌ هم‌افزایی و پیگیری مطالبات و حقوق احزاب ازجمله برنامه‌های خانه احزاب استان است.

بابایی گفت:‌ در راستای حمایت از احزاب دارای مجوز استان، لیست این احزاب در سایت استانداری قم بارگذاری شده است.

وی بیان کرد: جلسات منظمی با حضور استاندار محترم با دبیران احزاب برگزار می‌شود و تعامل خوبی میان استانداری قم با احزاب استان برقرار است.

وی ادامه داد:اعتقادداریم نباید فعالیت احزاب محدود به ایام انتخابات باشد،‌ بلکه آنان باید در تمام طول سال فعال باشند.

دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی در قم ایجاد شد

مدیرکل جدید دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم نیز در این جلسه گفت:‌ دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی برای رسیدگی به موضوع حاشیه‌نشینی و رفع مشکلات مناطق کمتر برخوردار شهری در قم ایجادشده است.

 رضا ملک‌زاده افزود: با تعامل مردم و نخبگان محلی به دنبال رفع مسائل این مناطق در مناطق مختلف شهر هستیم.

وی بیان کرد:‌ مسائل و مشکلات محله اسماعیل‌آباد نیز موضوع توسط ستاد بازآفرینی شهری و ستاد تسهیل گیری و توسعه محلی در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: تجهیز مراکز اجتماعی و فرهنگی در سطح شهر برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر اقداماتی است که توسط این اداره کل انجام می‌شود.

ملک‌زاده گفت: سند تحول اجتماعی استان را در حال تدوین است و از کلیه نهادهای استان خواسته‌شده است که به تکالیف خود در این رابطه عمل کنند.

دوم تا هشتم شهریورماه سالروز انفجار دفتر نخست‌وزیری به دست منافقان و شهادت مظلومانه شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر در سال ۱۳۶۰ به نام هفته دولت نام‌گذاری شده است.

طرح عمرانی، گردشگری، اقتصادی و فرهنگی بااعتبار بیش از چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در قم به بهره‌برداری می‌رسد.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.