حجت الاسلام و المسلمین عزیز میرزامحمدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلای قدس قم  افزود: اگر اسلام غدیر فراموش شود، تمام اسلام از بین می رود، یکی از دلایل اصلی وقوع حادثه عاشورا به دلیل فراموشی و غفلتی بود که از حادثه غدیر ایجاد شد.
وی بیان کرد: امیرالمومنین(ع)از همان ابتدای روز خلقت واجب الاطاعه بود و مساله غدیر خم در واقع پایان رسالت پیامبر گرامی اسلام در معرفی جایگاه خلاقت و رهبری در دین بود.
وی گفت: مساله جانشینی از ابتدای دوران رسالت انبیای الهی مساله ضروری بوده و صرفا اختصاص به واقعه غدیرخم ندارد.
محمدی  اضافه کرد: واقعه غدیر خم یک جریان صرف تاریخی و حادثه تاریخی نیست، غدیر خم مایه حیات اسلام ناب بود که اهمیت آن در آیات تبلیغ و اکمال دین مشخص شده است.
وی  گفت: در صورتی که واقعه غدیر خم نبود تمام تلاش های ۲۳ ساله پیامبرگرامی اسلام به نتیجه نمی رسید، قبول رسالت پیامبر اگرامی اسلامی متوقف بر ابلاغ واقعه غدیر خم شده است.
میرزا محمدی بیان کرد: شدیدترین هشدارهای قرآنی در رابطه با مساله غدیر بیان شده است، واقعه غدیر نقطه عطف اسلام ناب در برابر بقیه نحله های مذهبی و فرقه ای است.
وی گفت:  غدیر خم، مهمترین واقعه حیات نبوت و رسالت پیامبر گرامی اسلام بود که ابلاغ آن بسیاری از تلاش ها و روزنه های نفوذ منافقان و شیاطین نسبت به نابودی و تحریف اسلام از بین رفت.
وی تاکید کرد: طبق روایات موثق اسلامی با ابلاغ واقعه غدیر خم توسط رسول گرامی اسلام، شیاطین و دشمنان به شدت ناامید و مایوس شدند.
میرزا محمدی گفت:  واقعه غدیر نشان می دهد که اسلام معیار خداوند متعال و رسول گرامی اسلام، اسلامی امام محور و ولایت پذیر است.
وی اظهار داشت: طبق امر و دستور مستقیم رسول گرامی اسلام، امت اسلام وظیفه دارد تا روزی که قیامت برپا می شود، پیام غدیر پیامبر گرامی اسلام را به امت اسلام و عموم مردم دنیا برسانند.
وی  بیان کرد: خداوند متعال با دستور بر رخداد واقعه غدیر و ابلاغ ولایت امیرالمومنین(ع) امکان هرگونه عذر تراشی و بهانه جویی را از امت اسلام بعد از حیات رسول گرامی اسلام را از بین برده است.
۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.