سید موسی حسینی کاشانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، افزود: وظیفه خود می‌دانیم که از حرکت‌های مردمی در راستای تقویت فرهنگ دینی در این استان نهایت حمایت را داشته و در راستای تحقق منویات علما و رهبر معظم انقلاب گام برداریم.

وی بابیان اینکه قم دارای جایگاه خاص فرهنگی و دینی در سطح کشور است گفت: رسیدن به جایگاه والای این شهر در گرو مشارکت و همراهی مردم است که در این زمینه شاهد مطالبه و همراهی همشهریان در این زمینه هستیم.

حسینی کاشانی تاکید کرد: طرح‌های خوبی در زمینه تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در شورای فرهنگ عمومی قم و قرارگاه ۱۹ دی این استان تدوین و وظایف دستگاه‌های مختلف در این زمینه تعیین‌شده است.

وی با تقدیر از مشارکت مردم در گسترش و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب اظهار داشت: با مشارکت مردم، قم را به جایگاه حقیقی خود به‌عنوان شهری نمونه و الگو در کشور در فرهنگ دینی ارتقا می‌دهیم.

وی در ادامه با گرامیداشت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار گفت: این روز بهانه‌ای برای پاسداشت زحمات اهالی رسانه است که با عشق و علاقه زحمات طاقت فرسایی را تحمل می‌کنند تا در زمینه اطلاع‌رسانی به مردم خدمت کنند.

حسینی کاشانی با تاکید بر اینکه جایگاه اهالی رسانه در جامعه بر کسی پوشیده نیست گفت: خبرنگاران، چشم مردم و بازوی توانمند مسئولان برای پیگیری مطالبات در جهت تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی ادامه داد: جمعیت رسانه‌ای استان قم مجموعه ای از جوانان پویا، فعال و انقلابی هستند که در زمینه فعالیت خود بسیار کوشا و فعال بوده و سعی می‌کنند با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در جهت همگرایی نظام گام بردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بابیان اینکه رسانه‌ها در جهت امیدآفرینی در جامعه حرکت کنند، اظهار داشت: تزریق روحیه نشاط و احساس امید در جامعه توقع ما از اهالی رسانه است.

وی افزود: بیش از ۳۰۰ نشریه مکتوب، ۳ روزنامه محلی، ۳ روزنامه سراسری و ده‌ها دوهفته نامه، ماهنامه و فصلنامه تخصصی در قم فعالیت می کنند که جایگاه ویژه ای در سطح کشور دارند.

۳ درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است. از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن اینکه از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسر، حدود ۱۰ روزنامه سراسر در قم دارای دفتر نمایندگی هست.

شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در ۱۷ مردادماه سال ۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به‌عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه، درگذشت استاد علی تفضلیان از اساتید برجسته هنر نمایشی قم را به خانواده این مرحوم فقید و هنرمندان استان تسلیت گفت.

استاد علی تفضلیان از پیشکسوتان هنر نمایش قم و از چهره‌های شناخته‌شده تئاتر کشور روز گذشته به دیار باقی شتافت.

‏‏وی از پیشکسوتان هنر نمایش قم بود که فعالیت‌های خود را در این زمینه پیش از انقلاب اسلامی آغاز کرده و موسس انجمن تئاتر استان و نخستین رئیس این انجمن بود.

۷۴۰۴ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.