سید امیر اصغری روز دوشنبه در همایش معرفی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) در سالن اجتماعات پردیس فارابی دانشگاه تهران در قم اظهار داشت: ۷۰ درصد این معامله‌ها نیز در یک سال و نیم گذشته انجام‌شده که بیانگر روند خوبی است.

وی بیان داشت: حجم ریالی خریدها، مناقصه‌ها و مزایده‌های انجام‌شده از طریق سامانه تدارکات در سال ۹۷ جهش بزرگی داشته و در سال ۹۸ نیز  رشد خوبی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: ۶ درصد از تامین کنندگان کالا و خدمات فعال در این سامانه از تولیدکنندگان هستند، ۶۰ درصد ارائه‌دهنده خدمت، چهار درصد  توزیع‌کننده و ۲۷ درصد نیز ترکیبی می‌باشند.

وی ۳۶ درصد تامین کنندگان کالا و خدمات این سامانه را حقیقی دانست و یادآور شد: در سال ۹۷ ماهیانه ۴۰۰ تامین کننده عضو سامانه ستاد می‌شدند ولی اکنون در ماه پنج هزار تامین کننده به عضویت این سامانه درمی‌آیند.

اصغری، فعالیت قم در این سامانه را در قیاس با کل کشور در بخش خرید ۱.۶ درصد و در مناقصه ۱.۲ درصد عنوان کرد و افزود: حجم ریالی معاملات متناظر با استان‌های کشور به‌طور محسوس افزایش‌یافته و امسال نیز رشد خوبی را داشتیم.

وی اداره کل زندان‌ها و سازمان جهاد کشاورزی را ازجمله ۱۰ دستگاه برتر قم در به‌کارگیری قانون استفاده از سامانه تدارکات دانست و گفت: یک دستگاه اجرایی باید هم این قانون را به نحو احسن اجرا نموده و هم از تامین کننده کالا و خدمات بومی استان خریداری کند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نخستین ایده برای ایجاد این سامانه در سال ۸۸ شکل گرفت و به‌طور رسمی در سال ۹۲ راه‌اندازی شد و در حال حاضر با بسیاری از سامانه‌های کشور در ارتباط است.

وی گفت: دستگاه‌های دولتی و مناقصه گران که تا قبل از فعالیت این سامانه باید به دستگاه‌های متفاوت مراجعه می‌کردند، هم‌اکنون به سامانه‌های مختلف امکان دسترسی دارند.

اصغری بابیان اینکه همچنان مشکل‌ها به‌طور کامل حل‌نشده است، گفت: وقتی شاهد رفع کامل مشکل‌ها خواهیم بود که کلیه سامانه‌های الکترونیکی کشور ازنظر اطلاعاتی یکدیگر را تغذیه کنند.

وی با اشاره به ارتباط خوب سامانه ستاد با سازمان برنامه‌وبودجه و بانک مرکزی گفت: به‌تازگی و پیرو جلسه‌های انجام‌شده با وزارت امور اقتصاد و دارایی، سامانه‌ای پیرامون بدهکاران بانکی شکل‌گرفته است که از طریق آن بدهکاران به هنگام معامله با دستگاه دولتی شناسایی‌شده و مبلغ بدهی از مبلغ پرداختی که دولت باید در این معامله بپردازد کسر می‌شود.

همایش معرفی سامانه تدارکاتی الکترونیک دولت با حضور جمعی از کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی قم برگزار شد و طی آن از تعدادی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی که در تامین کالا و خدمات و برگزاری مناقصه و مزایده توفیق‌هایی حاصل کردند، تجلیل شد.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.