جواد محمدزاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا توجه به افزایش کمی ورزشکاران را مقدمه‌ای برای توسعه وشوو دانست و ادامه داد: در گذشته با کمبود شدید بانوان ورزشکار به ویژه در بخش تالو مواجه بودیم که با تمرکز بر توسعه این رشته ورزشی در میان بانوان، امروز از نظر کمی در جایگاه مطلوبی در این بخش برخوردار  هستیم.

وی افزود: در تمام رده‌های سنی ‌تیم های مختلف بانوان در بخش تالو و ساندا در خانه وشوو قم در حال تمرین و آماده سازی برای مسابقات پیش رو هستند.

رئیس هیات وشوو قم ادامه داد: هدف این هیات ورزشی تربیت ورزشکاران باکیفیت مطلوب در بُعد قهرمانی است که لازمه این کار، افزایش کمی ورزشکاران در رده‌ها و بخش‌های مختلف است که بخش زیادی از این هدف‌گذاری در یک سال گذشته محقق شده است.

محمدزاده با بیان اینکه سیر صعودی شاخص‌های این ورزش در قم از یک سال گذشته آغاز شده است گفت: جایگاه ووشو استان در ۱۱ ماه گذشته با ۱۰ پله صعود از رده ۲۶ به رده ۱۶ کشور ارتقا یافت که ادامه این روند صعودی نیازمند توجه ویژه اداره کل ورزش و جوانان به این هیات ورزشی است.

وی ادامه داد: بسیاری از دستاوردهای این هیات ورزشی در یک سال گذشته از جمله کسب مدال در مسابقات تالوی نوجوانان کشور و همچنین شرکت یکی از ورزشکاران استان در تیم ملی،‌ برای پنج سال آینده توسط اداره کل ورزش و جوانان برای این هیات هدف‌گذاری شد که با اقدام‌های انجام‌شده، این هدف‌گذاری در یک سال محقق شد.

 رئیس هیات وشوو قم افزود: قرار گرفتن جزو پنج هیات برتر کشور از جمله اهداف کلان این هیات ورزشی است که با توجه به ظرفیت ورزشکاران استان در دو بخش بانوان و آقایان این موضوع در صورت افزایش حمایت‌ها قابل دست یافتن است.

۹۰۰ ورزشکار، بیش از ۴۰ مربی حرفه‌ای و بیش از ۲۰ باشگاه ووشو در قم فعالیت دارد.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.