بهرام سرمست روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مرکز تخصصی و فوق تخصصی چشم‌پزشکی جوادالائمه (ع) قم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این مرکز دارای امکانات پیشرفته و ازنظر کادر پزشکی نیز از پزشکان بسیار ماهر و زبده است.

وی بیان داشت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله سید علی سیستانی بانی این مرکز بوده و در سطح استان امکانات پزشکی خوبی را فراهم آورده و هدف از این بازدید نیز قدرانی از خدمات تیم پزشکی، خیران و در راس آن‌ها حجت‌الاسلام شهرستانی است.

وی پشتیبانی از خیران و جامعه پزشکی را وظیفه دولت عنوان کرد و افزود: درصد بالایی از مراجعان به این مرکز چشم‌پزشکی را اتباع خارجی به‌ویژه عراقی‌ها و حتی کشورهای اروپایی تشکیل می‌دهند و برخی آن‌ها در جریان این بازدید از خدمات این مرکز ابراز رضایت کردند.

استاندار قم گفت: وقتی قابلیت‌ها و زیرساخت پزشکی استان فراهم است می‌توانیم به گردشگری سلامت  امیدوار باشیم.

سرمست خاطرنشان کرد: قم مرکز جهان تشیع است، و با توجه به وجود تجهیزات پیشرفته پزشکی در این استان می‌توانیم برای توسعه گردشگری سلامت برنامه‌های بسیار دوراندیشانه و گسترده‌ای داشته باشیم.

وی بیان داشت: یکی از هدف‌گذاری‌ها برای راهبرد توسعه استان گردشگری سلامت است و بنا داریم در کنار چنین مراکزی هرگونه زیرساخت‌های لازم ازنظر پزشکی و مراکز درمانی را حمایت کرده و توسعه دهیم و از اقدام‌های خیرخواهانه حمایت کنیم.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص مراکز در حال ساخت استان که در موضوع توریسم درمانی فعالیت می‌کنند، بیان کرد: بیمارستان تخصصی قلب قم به همت نماینده آیت‌الله سیستانی در حال تکمیل و بیمارستان هزار تختخوابی نیز در حال احداث است و به‌شدت از سوی مدیریت استان حمایت می‌شود.

وی اضافه کرد: برای فراهم نمودن گردشگری سلامت مراکز بهداشتی درمانی در اولویت استان قرار دارد.

رئیس مرکز تخصصی و فوق تخصصی چشم‌پزشکی جوادالائمه(ع) قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۲۸ درصد از مراجعه‌کنندگان به این مرکز از کشور عراق و هشت درصد دیگر نیز از بحرین و سایر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس هستند.

حامد کرمانی بابیان اینکه هفت درصد از مراجعه‌کنندگان به این مرکز از کشورهای اروپایی می‌باشند، اظهار داشت: ماهانه بیش از یک هزار و ۶۰۰ عمل چشم در این مرکز انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه مرکز چشم‌پزشکی جوادالائمه وابسته به حضرت آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید شیعه عراق در سال ۸۳ تاسیس شد، افزود: این مرکز دارای پنج اتاق عمل و ۲۵ پزشک متخصص و فوق متخصص است که در آن بیماران با پیشرفته‌ترین تجهیزات مورد معاینه و مداوا قرار می‌گیرند.

۷۴۰۳  / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.