علی‌اصغر همت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: کلیه گونه های دام سبک(گوسفند و بز)‌ و دام سنگین(گاو،‌گاومیش و شتر)‌ در همه گروه های سنی مشمول پلاک گذاری است.

وی افزود:‌ پلاک گذاری دام ها با پلاک های استاندارد بارکد دار که حاوی شماره ثبت بین المللی ۱۵ رقمی است و مشخص کننده هویت دام است،‌ انجام می شود.

وی ادامه داد: تمامی پلاک های مورد استفاده در این طرح،‌ قابلیت استعلام از سامانه هویت دام مرکز اصلاح نژاد دام کشور را دارد.

همت گفت:‌ تمامی مالکین دام زنده استان موظف هستند تا آمار و اطلاعات دام های خود را مطابق با زمان بندی و ساز و کار اعلامی وزارت جهاد کشاورزی به صورت مستمر در سامانه پنجره واحد کشاورزی ثبت پلاک گذاری وارد و تغییرات آن را به روز نمایند.

وی بیان کرد:‌ ثبت اطلاعات هویت دام های پلاک کوبی شده که از طریق سامانه هویت دام متصل به پنجره واحد کشاورزی انجام می شود مستلزم احراز هویت مالک و موقعیت مکانی محل نگهداری دام از طریق ثبت کد ملی،‌ کد پستی و کد های اخذ شده از سامانه قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی است.

وی ادامه داد:‌ فرصت اجرای پلاک کوبی و ثبت اطلاعات هویت دام برای دام سنگین شامل گاو،‌ گاومیش و شتر ۶ ماه و برای دام سبک شامل گوسفند و بز یک سال از زمان شروع طرح است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: نگهداری دام زنده صرفا با نصب پلاک دام معتبر و ثبت اطلاعات هویتی دام زنده در سامانه هویت دام و پنجره واحد کشاورزی مجاز بوده و هرگونه خرید و فروش دام زنده فاقد پلاک ممنوع است.

استان قم دارای حدود ۲۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۰۰ هزار راس دام سنگین است،‌ سالانه در این استان حدود ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی تولید می شود.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.