حادثه آتش‌سوزی در قسمتی از حرم حضرت معصومه(س) شنبه شب و پس از نماز مغرب و عشاء اتفاق افتاد که تلفات جانی و مالی نداشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حادثه آتش سوزی در حرم حضرت معصومه(س)، ساعت 21 و 30 دقیقه شنبه شب (۱۸ خرداد ۹۸) و پس از نماز مغرب و عشاء، در محل قسمت ورودی درب شماره ۵ حرم مطهر اتفاق افتاد که خوشبختانه تلفات جانی و مالی نداشته است؛ سه تن از مسئولان مربوطه هم جزئیات این حادثه را تشریح کردند.

* خسارتی به ساختمان حرم حضرت معصومه(س) وارد نشد

حجت الاسلام جواد بهشتی پور مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل حرم حضرت معصومه(س) به خبرنگار ایلنا در قم، گفت: ساعاتی بعد از نماز مغرب و عشا در راهروی جنب درب ۵ حرم، که تعدادی از کارتن های سجاده ای نماز، که برای ایام شلوغ از جمله عید فطر، نماز ظهر عاشورا و ... تهیه شده بود، به احتمال زیاد به دلیل نوسانات برق، دچار حریق شد که خیلی سریع توسط مسئولان بخش ایمنی و فنی و مهندسی حرم مطهر، اقدامات اولیه صورت گرفت و مشکل مرتفع شد؛ بعد هم مأموران آتش نشانی وارد عمل شدند و خیلی سریع اطفاء حریق صورت گرفت و هیچ خسارت جانی و مالی هم به کسی وارد نشده است.

وی اضافه کرد: به صحن و ساختمان حرم حضرت معصومه(س) هم هیچ خسارت مالی وارد نشد؛ هیچ کس هم زخمی نشده است؛ یعنی سرعت عمل خیلی بالا بود و اصلا قبل از آمدن مأموران آتش نشانی، همکاران ما در قسمت ایمنی و فنی مهندسی حرم مطهر، اقدامات لازم را انجام و جلوی زبانه کشیدن آتش را گرفته بودند.

*استقرار ۲ آمبولانس اورژانس قم در محل آتش سوزی

مهدی فراهانی سخنگوی اورژانس قم (مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم) نیز به خبرنگار ایلنا گفت: ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه شروع آتش سوزی در حرم حضرت معصومه(س) بود که دو دستگاه آمبولانس مستقر در حرم حضرت معصومه(س) خود را به نزدیکترین محل آتش سوزی رساندند و خوشبختانه هیچ مصدومیت و یا مسمومیت به دلیل تنفس گاز و دود ناشی از آتش سوزی نداشتیم.

* اعزام ۶ واحد عملیاتی و ۲۰ آتش نشان به محل آتش سوزی

حمید کریمی مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی استان قم نیز به خبرنگار ایلنا در قم گفت: در ساعت ۲۱:۴۷ دقیقه امشب (شنبه ۱۸ خرداد ۹۸) حادثه آتش سوزی حرم حضرت معصومه(س) به آتش نشانی قم اعلام شد که همکاران ما در ساعت ۲۱:۴۹ دقیقه یعنی ۲ دقیقه بعد از اعلام اولیه، به محل مورد نظر رسیدند؛ و آتش سوزی هم در ساعت ۲۲:۴۱ یعنی حدود یک ساعت پس از وقوع، تمام شد.

وی با بیان این که ۶ واحد عملیاتی و ۲۰ نفر نیروی آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند، گفت: خوشبختانه خسارتی به خود حرم وارد نشد و فقط کارتن های نماز که در محلی، انبار شده بودند، آتش گرفته بود؛ و خسارت جانی و مصدومیت هم برای هیچ کس به وجود نیامد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.