به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور در بازدید از دانشگاه صنعتی قم در سخنانی به مناسبت آزادسازی خرمشهر، افزود: در دوران جنگ ایمان، اعتقاد و ولایت مداری مردم رمز پیروزی بوده است ولی امروز در جنگ اقتصادی هنوز به ابزارهای لازم مسلح نشده ایم.
وی با اشاره به این که در جنگ اقتصادی باید با فساد و کسانی که از این راه منفعت می برند، مقابله شود، افزود: جنگ اقتصادی عزم نیاز دارد، ولایتمداری و ایستادگی مقابل نفوذ سیاسی و فرهنگی می‌خواهد، ما در این راه مسئولانی همچون شهید زین الدین می‌خواهیم.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، تمام مشکلات کشور را خودمان می توانیم در داخل کشور حل کنیم، برای نمونه اگر به شرکت‌های دانش بنیان و جوانان نخبه اعتماد و از ایشان حمایت شود ما نیازی به کشورهای بیگانه نداریم، البته بعضی می خواهند روحیه یأس و نا امیدی در جامعه ترویج شود تا وابستگی کشور به بیگانگان را حفظ کنند.
وی بیان کرد: در زمان پیروزی انقلاب کل دنیا حول 2 محور کاپیتالیست و امپریالیسم با محوریت ایالات متحده آمریکا و ابرقدرت شرق و غرب با محوریت اتحادیه جماهیر شوروی که کمونیست و سوسیالیست بودند، می چرخید اما انقلاب اسلامی ایران بود که نشان داد حیاطت مستقل برای یک کشور چیست.
وی افزود :در آن زمان بود که دشمنان انقلاب هم قسم شدند تا با شروع جنگ هشت ساله تحمیلی این انقلاب را به فروپاشی کشانند، آنها 2 هدف را در پیش گرفته بودند، یکی سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر این مبنا صدام در مصاحبه هایش چندین بار گفته بود جواب ایران را یک هفته بعد در تهران می دهم و دیگری تجزیه کشور بود.
ذوالنور در خصوص تجزیه کشور در زمان جنگ تحمیلی گفت: با حضور پانترکیسم ها و ناسیونالیست های عرب، دشمن تجزیه ایران را حتمی و قطعی می دانست، از خوزستان تا سیستان، ترکمن صحرا و آمل همه جز نقشه دشمن بودند، آنان حتی برای شهرهای ماهشهر، دهلران، موسیان و خرمشهر اسم های عربی هم انتخاب کرده بود.
وی با اشاره به دوره بنی صدر در سال1360 گفت: در آن دوره ما برای جنگ و آزادسازی خرمشهر 2 استراتژی داشتیم، یکی استراتژی بنی صدر که معتقد بود باید زمین داد و زمان خرید و استراتژی امام خمینی (ره) که معتقد بودند برای آزادی خرمشهر باید از جان و مال خود بگذریم؛ اگر تاریخ را مطالعه کنید عملیات های اساسی ایران بعد از دوره بنی صدر شروع شد، همچون عملیات ثامن الائمه که به نقل از امام خمینی (ره) فتح الفتح بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره تحولات مثبت در دانشگاه صنعتی قم از جمله طرح های عمرانی این دانشگاه گفت: مدیریت دکتر رضایی نور در دانشگاه صنعتی قم از جنس مدیریت جهادی است که کشور ما به آن نیازمند است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این دانشگاه یک دانشگاه فنی است و نیاز به تجهیزات، آزمایشگاه و کارگاه های متعددی دارد که هزینه بر است و بنده تمام قد از این دانشگاه و حرکت رو به رشد آن حمایت خواهم کرد.
دانشگاه صنعتی قم ازجمله 23 دانشگاه صنعتی در سراسر کشور می باشد که دارای 57 عضو هیأت علمی و 2 هزار دانشجو مشغول به تحصیل در 23 رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های فنی، مهندسی، برق، کامپیوتر و علوم پایه است.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.