به گزارش ایرنا، سید جواد هاشمی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران در سالن امام جواد(ع) ادامه داد: نگاه مجموعه مدیریت کلان استان در ارتباط با حل و رسیدگی به مطالبات و دغدغه‌های جانبازان و ایثارگران قابل‌توجه است.
وی همچنین تصریح کرد: عزت و استقلال امروز کشور مرهون و مدیون ایستادگی شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی است، بسیاری از جانبازان استان با مشکلات جسمی زیادی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند.
وی ادامه داد: مدیران استان در سرکشی به خانواده شهدا و جانبازان همت بیشتری به خرج داده و از فرصت مدیریت خود استفاده بهتری داشته باشند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم همچنین خاطرنشان کرد: تعداد شهدای استان قم بیش از 6 هزار شهید و تعداد جانبازان قم نیز 11 هزار تن هست.

**مشاور ایثارگران شهرداری قم نیز در بخشی از این جلسه، تأکید کرد: در شهرداری قم 477 پرسنل ایثارگر مشغول فعالیت هستند.
طوبی حجازی افزود: جلسه شورای مشورتی برای پیگیری امور ایثارگران در شهرداری به ریاست قائم‌مقام شهردار قم تشکیل‌ شده و نیازهای اساسی جامعه ایثارگری در این شورا احصا و رسیدگی می‌شود.
وی بیان کرد: توانمندسازی جامعه ایثارگری مهم‌ترین هدف این مجمع مشورتی است، بیشترین جذب جامعه ایثارگری شهرداری قم در سازمان آتش‌نشانی متمرکزشده است.
وی همچنین تصریح کرد: حق ایثارگری به‌صورت کامل در شهرداری قم اجرا شده و تمام حقوق و مزایای ایثارگران پرداخت می‌شود.
حجازی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و آماده‌ سازی موزه شهیدان زین‌الدین از نمونه‌های بیرونی فعالیت‌های شهرداری در راستای ترویج فرهنگ شهادت است.

**مسئول امور فرهنگی بهزیستی استان قم نیز در این جلسه، عنوان کرد: در تمام مناسبت‌های مذهبی از ایثارگران و جانبازان بهزیستی قم تجلیل می‌شود، همچنین سرکشی از منزل جانبازان در طول سال و پیگیری موارد شغلی جانبازان نیز به‌صورت مستمر انجام می‌ گردد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینعلی اکرامی نژاد ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته بخش مهمی از مشکلات ایجادشده در زمینه بیمه جانبازان برطرف شده و هزینه درمان این افراد وضعیت بهتری پیداکرده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در اعزام به مناطق زیارتی، راهیان نور و دیگر برنامه‌های فرهنگی، خانواده ایثارگران قم در اولویت قرار داشته و تلاش می‌شود از این طریق خدمت کوچکی به آن‌ها ارائه گردد.
وی تصریح کرد:شورای مشورتی ایثارگران در بهزیستی قم تشکیل‌شده و از مباحث این مجمع برای بهبود وضعیت ایثارگران استان استفاده می‌شود.

**نماینده امور ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در این جلسه تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس بیش از 5 هزار و 100 تن از طریق جهاد به جبهه اعزام‌شده که ازاین ‌بین 59 نفر شهید، 220 جانباز و 4 آزاده نصیب جهاد کشاورزی قم شده است.
عباس قاسمی با اشاره به اقدام جهاد کشاورزی قم در رابطه با جانبازان تأکید کرد: سرکشی به خانواده شهدا و جانبازان در طول سال به‌صورت مستمر با حضور مسئولان استانی انجام می‌شود.
وی گفت: برگزاری روز جانباز و هفته مقاومت و پیروزی، حضور در مراسم رژه دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در محل نمایشگاه یاد یاران، برگزاری مهمانی لاله‌ها در سطح روستاها و واگذاری شرکت‌های وابسته به جهاد کشاورزی به ایثاران از اقدام‌های انجام‌شده جهاد در ماه‌های اخیر بوده است.
قاسمی ادامه داد: تشکیل بانک اطلاعاتی فرزندان فاقد شغل جانبازان و بررسی وضعیت بیمه تکمیلی جانبازان از اقدام‌هایی بوده در جهاد کشاورزی قم دنبال می‌شود.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.