به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی فراهانی روز شنبه در گفت و گویی افزود: اورژانس هوایی 115 استان قم از بین 39 دانشگاه و دانشکده که اورژانس هوایی دارند، از نظر شاخص تعداد مصدومان و بیماران منتقل شده توسط بالگرد اورژانس هوایی در سال گذشته، موفق به کسب رتبه سوم شده است.
وی اضافه کرد: بالگرد اورژانس هوایی استان قم در سال گذشته توانسته بود 286 مصدوم و بیمار را به بیمارستان های سطح استان منتقل کند که اختلاف رتبه استان قم با استان دوم، فقط یک مصدوم کمتر بود.
به گفته وی، تمامی مصدومان و بیماران منتقل شده مربوط به حوادث رانندگی بوده اند و تنها 15 تَن از آن ها بیماران غیرتصادفی می باشند.
فراهانی بیان کرد: اورژانس هوایی استان قم همچنین توانست از نظر شاخص انتقال تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز رتبه نخست را در کشور کسب کند که نشان دهنده اهمیت این پروازها بوده است.
وی با بیان این که اورژانس هوایی استان از نظر شاخص تعداد پرواز، رتبه دهم را کسب کرد، گفت: این موضوع نیز نشان می دهد که بالگرد اورژانس قم موفق شده است با تعداد پرواز کمتر، این تعداد مصدوم را از سطح جاده ها منتقل کند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین پرواز بالگرد اورژانس هوایی استان قم در سال گذشته مربوط به فروردین ماه با 22 مورد و کمترین پرواز نیز در آبان ماه با یک مورد بوده است.
معاون مرکز اورژانس 115 قم گفت: میانگین پروازهای صورت گرفته منجربه انتقال حداقل 2.5 مصدوم و بیمار شده است که طبق بررسی های صورت گرفته کمتر از 10 تَن از مصدومان و بیماران منتقل شده فوت شده اند.
مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم دارای 20 پایگاه جاده ای، 19 پایگاه شهری، یک پایگاه هوایی، 60 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد است.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.