به گزارش عصر شنبه ایرنا از دفتر آیت الله فاضل لنکرانی، حجت الاسلام اسدالله رئیسی سرپرست کاروان کمکهای مردمی این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگویی اظهار داشت: در پی حادثه دلخراش سیل دراستان های خوزستان، لرستان و گلستان هیئتی از طرف آیت الله فاضل لنکرانی در فروردین ماه سال جاری به منطقه های آسیب دیده اعزام شدند و در مدت 6روزی که در این مناطق حضور داشتند به روستاهایی که بیشترین خسارتها را دیده بودند سرکشی کردند، همچنین گزارشی از وضعیت مردم سیل زده و نیازهای آنان تهیه و خدمت آیت الله فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ارائه شد.
وی بیان کرد: در همان سفر نیز کمک های نقدی و غیر نقدی خوبی به افراد آسیب دیده اهدا گردید اما تصمیم گرفته شد در ماه مبارک رمضان که میلاد کریم اهل بیت امام مجتبی(ع) در آن قرار دارد کمک های بیشتری تهیه شود.
وی ادامه داد: به همین منظور برای کمک به مردم سیل زده خوزستان 120میلیون تومان در قالب 400بسته متنوع غذایی تهیه شد که این بسته ها عموما شامل مواد خوراکی و بهداشتی همانند برنج، روغن، حبوبات، رب گوجه فرنگی، تن ماهی، کنسرو، ماکارانی، لوازم بهداشتی و غیره می باشد.
رئیسی گفت: این بسته ها در این ماه مبارک به شهرهای شوش، شوشتر، شادگان و سوسنگرد ارسال می شود.
وی افزود: در کنار این 400 محموله مواد خوراکی و بهداشتی و فرش کامل یک مسجد نیز از طرف آیت الله فاضل لنکرانی اهدا شد.
وی ادامه داد: روستاهای که کمتر مورد توجه هستند توسط دفاتر ائمه جمعه، به همراه مبلغینی که به این مناطق اعزام شده اند شناسایی شدند و این اقلام طی روز جاری برای کاهش آلام مردم در ماه مبارک رمضان به مناطق مورد نظر ارسال می شود.
رئیسی گفت: در استان لرستان نیز کارهای خوبی از طرف دفتر آیت الله فاضل لنکرانی انجام شده است و به نیت پنج تن آل عبا تصمیم گرفته شد پنج مدرسه در شهرستان پلدختر توسط وی ساخته شود تا قدری از مشکلات آموزشی این منطقه برطرف شود که کلنگ ساخت این مدارس بزودی به زمین زده خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت های تبلیغی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در مناطق سیل زده نیز تاکید کرد: تعداد محدودی از طلاب این مرکز که در زمینه مذاهب اسلامی متخصص هستند برای فعالیت های تبلیغی و همچنین کمک برای توزیع این کمک ها و اقلام مورد نیاز سیل زده ها اعزام می شوند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.