به گزارش ایرنا ، شیخ احمد الحجازی از علمای شیعه و مجاهدین عربستان در این همایش با اشاره به جنایت رژیم آل سعود اظهار داشت: رنج هایی بسیار سختی بر شیعیان عربستان وارد می شود و جنایت های مختلفی به بهانه های مختلف در این کشور رقم می خورد که اعدام تعدادی از شیعیان آخرین مورد از آنهاست.
وی، عشق به اهل بیت(ع) را دلیل به شهادت رساندن شیعیان در عربستان ذکر کرد و ادامه داد: شهیدان محب اهل بیت(ع) بودند و به خاطر این موضوع توسط رژیم آل سعود به شهادت رسیدند.
الحجازی، نحوه دادگاهی کردن این شیعیان را ناعادلانه و تهمت های وارد به آنها را واهی دانست و ادامه داد: تهمت‌های که به این شهدا وارد شد، دروغین بود، آن‌ها به‌صورت عادلانه محاکمه نشدند و از داشتن وکیل نیز محروم بودند.
اجتماع بزرگ مردمی با حضور طلاب، علما، اساتید حوزه علمیه، نمایندگانی از بیوت مراجع تقدیر، قشرهای مختلف مردم، زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) و همچنین سردار سید محمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم، سید محمدرضا هاشمی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار قم و تنی چند از فرماندهان ارشد نظامی منطقه برگزار شد.
شرکت کنندگان در این اجتماع ضمن سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» ، «مرگ بر آل سعود » و «مرگ بر اسرائیل » از عاملان این جنایت ابراز انزجار کرده و با در دست داشتن تصاویر شهدای این جنایت بر استقامت در برابر مستکبران تاکید کردند.
این اجتماع معطر به پیکر شهیدان از تیپ زینبیون بود. پیکر پاک آنان بر روی دوش مردم شهیدپرور و قدرشناس قم ‌از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تشییع و در آرامستان بهشت معصومه قم به خاکسپرده شد.
به گزارش ایرنا، وزارت کشور عربستان روز سه‌ شنبه هفته گذشته از اعدام 33 تَن از شهروندان این کشور با عنوان آن چه اتهام تروریستی و ارتباط با تروریسم خواند، خبر داد؛ اعدام ‌های اخیر در شهرهای مکه، مدینه و ریاض و همچنین در استان به طور عمده سنی قصیم و در استان شرقیه محل سکونت اقلیت شیعه این کشور انجام ‌شده است.
طبق گزارش سازمان عفو بین ‌الملل، در سال 2018 میلادی در عربستان سعودی 149 تَن اعدام شدند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.