به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر دوشنبه در دیدار رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: مساجد جایگاه های رفیع و عظیمی دارند که با فطرت انسان ها نزدیک است و مردم به ویژه مومنان دل بسته به مساجد هستند.
وی ادامه داد: کانون های فرهنگی مساجد منبع جوشانی است که ایجاد تحرک و انگیزه می کند و با ارائه محتوای مناسب، می توان آسیب های اجتماعی در جامعه را کاهش داد.
حسینی بوشهری با اشاره به این که زمینه لازم برای حرکت فرهنگی وجود دارد، گفت: موانعی از جمله نداشتن محتوا، نیروی انسانی و امکانات مالی مناسب در این زمینه باید رفع شود.
وی در ادامه با بیان این که فضای مجازی مانع کار نیست، افزود: این فضا هم فرصت و هم تهدید است و بهترین راه مبارزه با تهدیدهای فضای مجازی تولید محتوای مناسب است.
وی با تاکید بر فراگیری سواد رسانه ای، خاطرنشان کرد: کانون های مساجد باید در فضای مجازی، راه درست را به مخاطبان خود که به طور عمده جوانان و نوجوانان هستند، نشان دهند.
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تهدیدهای فضای مجازی، تصریح کرد: متاسفانه والدین برای داشتن زندگی آرام، فرزندان خود را با فضای مجازی مشغول نموده اند که آزادی استفاده از فضای مجازی مشکلات متعددی به دنبال خواهد داشت و کانون های مساجد می توانند نقش پررنگی در آگاهی بخشی استفاده مناسب از فضای مجازی داشته باشند.
وی با بیان این که گزارش ها نشان دهنده موفقیت کانون های مساجد در آموزش رشته های قرآنی است، اضافه کرد: افزایش آمار آموزش های قرآنی هدف نیست، بلکه هدف آشنایی با قرآن این است که افراد تحت تاثیر مفاهیم بلند این کتاب آسمانی قرار گیرند.
وی با اشاره به این که روی مباحث قرآنی هدفمند کار شود، تاکید کرد: باید بر ابعاد معنوی و اخلاقی قرآن آموزان سرمایه گذاری ویژه نماییم.
حسینی بوشهری افزود: باید برای مقابله با هجمه های ویرانگر فرهنگ غرب علیه انقلاب، بیش از پیش سرمایه گذاری نماییم تا نسل جوان را آگاه کنیم.

* 2 میلیون و 100 هزار تَن عضو کانون های مساجد کشور هستند
رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در این دیدار گفت: بیش از 2 میلیون و 100 هزار تَن در سراسر کشور عضو 23 هزار و 100 کانون مساجد در سراسر ایران هستند.
حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی افزود: سال گذشته 10 هزار مربی قرآنی در یک هزار و 500 خانه نور وابسته به کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تربیت شدند.
وی بیان کرد: اساسنامه کانون های فرهنگی مساجد دی ماه سال گذشته تدوین و توسط رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد و از سال گذشته تاکنون پنج جلسه شورای عالی سیاست گذاری کانون های مساجد برگزار شده است.
وی با بیان این که سند تحول ستاد عالی کانون های مساجد نیز تهیه شده است، افزود: رویکرد برنامه های کانون های مساجد بر پایه قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه می باشد.
رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.