به گزارش ایرنا، بهرام سرمست روز پنجشنبه درکارگروه تنظیم بازار درقم افزود: درسالجاری توجه به مباحث اقتصادی از اهمیت دوچندانی برخوردار است، زیرا مورد توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب و مسئولان ارشد نظام قرار دارد.
وی تاکید کرد: مسئولان استان باید اقدام عملی و نتیجه گرایانه در حوزه رونق تولید داشته باشند و گزارش های انجام شده را به استانداری ارائه دهند.
همزمان با آغاز سال جدید رهبر معظم انقلاب، سال 1398 را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند.
وی در ادامه با تاکید بر این که نباید استانداری محل فرافکنی قرار گیرد، بیان کرد: جلسه هایی که دراستانداری تشکیل می شود، بهانه ای برای برخی دستگاه های اجرایی شده است و حضور مدیرکل درجلسه استانداری را پاسخ مناسبی به ارباب رجوع می دانند.
سرمست گفت: برای حل این مشکل روزهای هفته بین معاونت های استانداری تنظیم شده است و برنامه ها باید طبق زمان بندی برگزار شود تا مدیر بداند در طول سال چه روزها و چه ساعت هایی باید در استانداری حاضر شود.
وی با تاکید بر این که دستگاه های اجرایی باید در تعامل با افکار عمومی، روشنگر و پاسخگو باشند، افزود: مدیران دستگاه ها زمانی را برای ملاقات مردمی و پاسخگویی به مردم تنظیم کنند تا آنان نیز بدانند که مدیرکل در چه روز و ساعتی در دسترس است.
وی با بیان این که رضایت نسبی نسبت به عملکرد دستگاه ها در تنظیم بازار وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به جایگاه قم، از این استان انتظار بیشتری در حل مسائل حوزه های اقتصادی وجود دارد و اگر با روش سال گذشته مسائل را پیش ببریم، توفیقی حاصل نخواهد شد.
استاندار قم افزود: انتظار داریم در سال جاری برای حل مسائل برنامه محوری، کار کارشناسی و آینده نگری صورت گیرد، زیرا نیازها و مطالبات بیشتر می شود و باید یک گام جلوتر از جامعه هدف حرکت کنیم.
وی همچنین با تاکید بر تقویت بازرسی ها و مشاهده های میدانی از واحدهای تحت نظر دستگاه ها، خطاب به مدیران بیان کرد: جامعه هدف باید در کف شما و شما در کف میدان و با مردم در ارتباط باشید.
وی افزود: فضای مجازی از مسئولان جلوتر است و مسئولان دیرتر متوجه افزایش قیمت محصولی مثل پیاز تا 15 هزار تومان شده اند که برای حل این مسائل، باید اقدامات پیشگیرانه و پیش بینانه داشته باشیم.
سرمست با تاکید بر این که مدیرکل نباید از شبکه های مجازی عقب تر حرکت کند، گفت: برای جلسه های آینده از هیچ دستگاهی نخواهم پذیرفت که مصوبه ای کارشناسی نشده ارائه دهد.
وی از فرماندار خواست تا در مباحث نظارتی و کارشناسی بر تنظیم بازار کالاهای اساسی حضور داشته باشد.
وی همچنین گفت: رئیس سازمان صمت نیز این تمهید را بیندیشد تا فرماندار در صف مقدم برای این موضوع قرار گیرد.
استاندار قم همچنین با بیان این که ارسال گوشت به استان های سیل زده نباید مانعی برای پاسخگویی مسئولان و توزیع مناسب در استان باشد، خاطرنشان کرد: اولویت باید تنظیم بازار قم باشد و از مازاد گوشت برای توزیع به استان های سیل زده منتقل شود.
وی همچنین با اشاره به مرجعیت قم در چاپ محصولات فرهنگی، گفت: با توجه به این که قم سفارشات چاپ از سایر استان ها دریافت می کند و مرجع نشر کتاب های دینی است، نباید سهمیه کاغذ صرفا بر اساس نیازمندهای استان اختصاص یابد.
وی افزود: این مساله به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل شود تا کمبود و مشکلی در کاغذ نداشته باشیم.
نخستین کارگروه تنظیم بازار در سال 98 با حضور اعضا در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار و اعضا گزارشی از اقدات بازرسی و نظارتی بر حوزه های کاری خود ارائه دادند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.