به گزارش ایرنا سید محمد رضا هاشمی روز پنجشنبه در نشست صمیمی استاندار قم با اصحاب رسانه در تالار امام جواد(ع) استانداری، افزود: تامین امنیت قم که در طول سال به مناسبت های مختلف همچون عید نوروز، نیمه شعبان و سایر مناسبت های ملی و مذهبی شاهد حضور جمعیت میلیونی زائران است، نیاز به کاری برنامه ریزی شده و منسجم دارد تا این استان از هر نظر آرام و دارای آرامش کامل باشد.
وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: کاهش آمار سرقت نیز از مدت ها قبل در دستور کار مسئولان استان قرار گرفته و در سال گذشته میزان سرقت 15 درصد نسبت به سال 96 کاهش داشته است.
وی افزود: آمار سرقت در نوروز 98 نیز نشان می دهد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد با کاهش روبرو بوده است.
هاشمی گفت: با تشکیل کمیته پیشگیری از سرقت در قم و انجام اقدامات تکمیلی امنیتی و انتظامی به دنبال کاهش قابل ملاحظه این رقم هستیم، چرا که از نظر ما انجام یک سرقت هم در این استان قابل قبول نیست.
وی ادامه داد: همچنین با نگاه ویژه ای آسیب های اجتماعی استان را دنبال می کنیم و خوشبختانه اعتبارات در این رابطه با افزایش قابل توجهی به بیش از 60 میلیارد ریال رسیده است که آن را با همکاری دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد برای کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش نشاط جمعی در سطح مناطق حاشیه ای و محروم به کار خواهیم گرفت تا این استان در سطح کشور سرآمد کاهش آسیب های اجتماعی باشد.

**معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم نیز دراین نشست گفت: در طول روزهای گذشته فعالیت استان در بخش مدیریت امور زائران به دلیل برگزاری مراسم اعتکاف حضور زائران نوروزی و در پیش بودن ایام نیمه شعبان بسیار فشرده شده بود و این روند همچنان ادامه دارد.
یونس عالی پور افزود: در ایام نوروز با توجه به هشدار وقوع سیل در استان قم برای اسکان شبانه بیش از 200 هزار تن در شرایط بحرانی اقدامات لازم انجام شد.
وی ادامه داد: مجموع ورودی خودروها به استان قم در هفته اول نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت اما در مجموع کل تعطیلات به دلیل وقوع سیلاب و مشکلات به وجود آمده ناشی از آن در سراسر کشور این روند کاهش یافت.
وی بیان کرد: در این ایام 40 بازرس آشنا به امور مختلف بر جریان فعالیت اعضای ستاد تسهیلات نوروزی استان نظارت می کردند.
عالی پور گفت: همچنین در این مدت کارنظر سنجی از زائران با انتشار 10 هزار پرسشنامه انجام شد که نتایج آن برای برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت ستاد تسهیلات در سال های آینده بسیار مهم است.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.