حمیدرضا شیخ الاسلام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد مسافر در قالب 54 هزار و 717 خانوار در 316 باب مدرسه و 2 هزار و 826 باب کلاس درس اسکان یافتند.
وی با اشاره به این که اسکان نوروزی تا 15 فروردین ماه جاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در این طرح خانه معلم، اردوگاه 15 خرداد، آموزشکده فنی پسران و خوابگاه دانشگاه فرهنگیان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
وی افزود: کلاس ها با سه درجه ویژه، الف و ب گروه بندی شده است که مدارس گروه ویژه با امکاناتی از جمله تلویزیون، یخچال و تخت در نزدیکی حرم حضرت معصومه(س) قرار دارد.
به گفته شیخ الاسلام، مدارس درجه الف و ب نیز امکانات اولیه اسکان از جمله امکانات پخت و پز، فرش، یخچال و پتو را داراست.
وی با اشاره به این که اولویت پذیرش با فرهنگیان و خانواده درجه یک آن هاست، بیان کرد: در مواقع اضطرار نیز می توانیم تعدادی از مدارس را با عنوان کلاس های نوع «ج» فعال نماییم و نمازخانه و سالن های ورزشی این مدارس را در اختیار زائران قرار دهیم.
وی بیان کرد: با توجه به سرد شدن هوا، تمام کلاس های طرح اسکان به وسایل گرمایشی مجهز شده است و تجهیزاتی از جمله پتو به میزان کافی در دسترس زائران قرار داده شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش قم افزود: مدارس طرح اسکان قم برای مرحله دوم سفرهای نوروزی آماده است و امکانات موجود تقویت شده تا شرایط سفر برای مسافران تسهیل شود.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.