بهرام سرمست روز دوشنبه در پایان جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران قم‌ در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما اظهار داشت: زائران و مسافران در مناطق روستایی نیز باید از پارک خودرو در فضاهایی که در محدوده جاری شدن سیلاب قرار دارد، خودداری کنند و به توصیه ها و هشدارهای ایمنی مسئولان توجه داشته باشند.
وی با اشاره به نقش حساس و موثر شهروندان در کنترل و مدیریت شرایط ناشی از بارندگی اذعان داشت: مردم باید اطلاعات لازم در خصوص مسائل ترافیکی و مقررات عبور و مرور را از رسانه های رسمی پیگیری کنند و به شایعه هایی که از کانال های دیگر مطرح می شود، ترتیب اثر ندهند.
بارندگی که از شب گذشته در قم آغاز شده کماکان ادامه دارد و طبق اعلام اداره کل هواشناسی این استان، این بارندگی تا روز فردا ادامه یافته و بارش در برخی ساعت ها در ارتفاعات استان بویژه در بخش کهک به صورت برف خواهد بود.
به گفته هواشناسی قم از اوایل هفته آینده سامانه بارشی ضعیف تری به کشور وارد شده و استان های مختلف از جمله قم را در بر خواهد گرفت.
سرمست همچنین گفت: به لحاظ احتیاط مسیر بلوار زائر( رودخانه قمرود) باید از ظهر پنجم فروردین امسال به کلی تخلیه و تردد در آن ممنوع اعلام شود.
وی بیان داشت: دستگاه های مسئول باید کانکس و خودروهای مستقر در بستر رودخانه را جمع آوری کنند‌.
وی اضافه کرد: برای برای پارکینگ زائر نیز پیش بینی های لازم انجام و بر اساس هشدار مدیریت بحران به موقع تخلیه شود.
مسیر رودخانه قمرود قم از اوائل دهه 80 شمسی برای تردد خودروها و کاهش ترافیک هسته مرکزی قم مهیا شد و در سال های گذشته به صورت بلوار در 2 مسیر حدود هشت کیلومتری به صورت رفت و برگشت درآمده است. وقوع سیل 11 فروردین سال 1388 در بستر رودخانه قمرود که جان چهارتن را گرفت، باعث شد از آن زمان مسئولان شهری قم نسبت به بارش های شدید باران در منطقه بالادست این شهر و جلوگیری از خطر احتمالی در مسیر رودخانه قمرود حساسیت بیشتری داشته باشند و با پیش بینی وقوع سیلاب، فورا اقدام به تخلیه رودخانه از مسافر و خودرو کنند.
سرمست تاکید‌ کرد: این شرایط عادی است و بحرانی نمی باشد، ولی باید تدابیر لازم برای مواجهه با بحران را اتخاذ کنیم.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.