به گزارش ایرنا، بهرام سرمست روز سه شنبه در دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: برای پیشگیری از اعتیاد باید اقدام های سلبی و ایجابی را با هم داشته باشیم، ولی کارهای ایجابی در اولویت قرار گیرد.
وی بیان داشت: باید برای افراد آسیب دیده از اعتیاد و یا قرار گرفته در معرض این بلای مهلک و خانمان سوز برنامه های ویژه ای را پیش بینی کرد.
سرمست با اشاره به انتظارها و مطالبه های شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر استان از دستگاه های اجرایی یادآور شد: احصا این انتظارها به حرکت برنامه ها در یک مسیر و هدف مشترک کمک زیادی می کند، ولی هر دستگاه و عضوی از این شورا نیز می تواند برنامه های ابتکاری و عملیاتی خود را داشته باشد.
استاندارقم گفت: برنامه مبارزه با مواد مخدر مبتنی بردستورالعمل نیست،واشکال عمده ما تاکنون نیز این بوده که فکر می کردیم باید به صورت دستورالعملی برخورد کنیم.
وی خاطرنشان کرد: برای ریشه کن کردن اعتیاد هر آن و هر لحظه به برنامه های مبتکرانه و خلاقانه نیاز داریم، و به صورت اقتضایی برای مناطق و افراد در گروه های سنی مختلف می توانیم برنامه های متنوعی را طراحی کنیم.
وی اعتیاد را یک پدیده چند وجهی دانست و اضافه کرد: فلسفه اینکه از تمام تشکیلات مختلف اعم از نیروهای امنیتی و انتظامی و همچنین فرهنگی و هنری دور یک میز جمع شدند و برای پیشگیری از اعتیاد تصمیم گیری می کنند، نیز همین است.
استاندار قم با تاکید بر ضرورت گسترش نشاط اجتماعی در جامعه آن را یکی از رویکردهای مهم و تاثیرگذار در پیشگیری از اعتیاد خواند و گفت: فراهم کردن شرایط شادی افراد جامعه به عنوان یکی از جنبه های بیرونی نشاط اجتماعی از اولویت ها و ضرورت های مهم اجتماعی به شمار می آید و بویژه در قم این ضرورت دو چندان است.
سرمست تصریح کرد: نباید صدا و سیما به تنهایی بار مسئولیت تقویت نشاط اجتماعی را به دوش بکشد بلکه دستگاه های دیگر نیز متناسب با وظایف سازمانی که دارند این تحرک و نشاط را برای سال آینده ایجاد کنند.
وی گفت: دولت امروز نه تنها متولی اشتغال و موظف به حفظ و صیانت از آن است، بلکه برای غنی کردن اوقات فراغت نیز وظایفی را عهده دار می باشد، از این رو تمام دستگاه ها پیشگیری از اعتیاد را در دستور کار قرار داده و نشاط اجتماعی را در برنامه های خود لحاظ کنند.
استاندار قم در پایان با قدردانی از شهرداری ، صدا و سیمای مرکز قم و کلیه دست اندرکاران برگزاری جشن های مردمی سروستان افزود: در طول 40 برنامه ای که طی سال 97 در مناطق مختلف شهر و استان برگزار شد، اقتضائات فرهنگی قم با ظرافت خاصی رعایت، و با ایجاد نشاط اجتماعی اوقات فراغت جوانان و مردم نیز به خوبی پر شد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.