به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: نمایشگاه نوروزی بهشت بانو شامل بخش های کودک و نوجوان، دیجیتال و سواد رسانه، مسابقه و نمایش، احکام ویژه خانواده، ایستگاه جوایز، عکاس خانه و زیارت مجازی است.
وی اضافه کرد: این نمایشگاه از 29 اسفند امسال تا 14 فروردین سال آینده از ساعت 10 تا 14 و 17 تا 22 پذیرای علاقه مندان، در صحن جامع فاطمی(س) است.
وی ادامه داد: نمایشگاه حریم حرم شامل روایتگری زندگانی حضرت معصومه(س) در هشت غرفه می باشد که از ساعت 10 تا 21 در پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر برپا می شود.
به گفته احمدی، نمایشگاه آفرینش های فرهنگی و هنری فاطمی(س) نیز فعالیت 40 ساله آستان را از ساعت 10 تا 24 در صحن صاحب الزمان(عج) برای مخاطبان به نمایش می گذارد.
وی خاطرنشان کرد: آیین ویژه تحویل سال 98، ساعت 22 چهارشنبه 29 اسفندماه جاری در حرم مطهر آغاز می شود و زائران پس از سخنرانی آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، از قرائت دعای توسل، شعرخوانی و اجرای سرود نیز بهره مند خواهند شد.
به گفته وی، به مناسب ولادت حضرت علی(ع) و وفات حضرت زینب(س) آیین های سخنرانی، مداحی و مرثیه سرایی در صحن های حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) گفت: ویژه برنامه خانوادگی «همراهی» برنامه متنوعی از جمله تلاوت قرآن، سخنرانی، روایتگری با موضوع سبک زندگی اسلامی و همچنین مسابقه با حضور هنرمندان کشوری است که هر شب از ساعت 21 تا 24 در صحن صاحب الزمان(عج) برگزار می شود.
به گفته وی، برگزاری برنامه حرم شناسی و شخصیت شناسی در قالب تورهای حرم گردی با هدف آشنایی مخاطبان با ویژگی بزرگان مدفون در حرم و شخصیت حضرت معصومه(س) در 2 نوبت صبح و عصر و برگزاری برنامه پرسمان خانواده با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی و فاطمی در صحن های امام رضا(ع) و صاحب الزمان(عج) از دیگر برنامه های حرم ویژه نوروز 98 است.
وی گفت: موزه آستان کریمه اهل بیت(س) نیز با برگزاری پرده خوانی و ارائه محتوای تاریخی در قالب چند رسانه ای تلاش خواهد نمود محتوای عبرت آموزی از دوره های تاریخی به بازدیدکنندگان ارائه نماید.
احمدی به طرح طبیب دوار اشاره و بیان کرد: این طرح در قالب تبلیغ چهره به چهره با حضور مبلغان توانمند و آموزش دیده با موضوع سبک زندگی فاطمی و اسلامی و همچنین معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) و زیارت آن حضرت در صحن های حرم مطهر خواهد بود.
وی گفت: استقرار چهار پیشخوان عرضه محصولات فرهنگی، راهنمای زائر و معرفی خدمات حرم، برگزاری پویش ملی کتابخوانی و عکس با معرفی پنج عنوان کتاب از ساعت 9 تا 13 در صحن های مختلف حرم مطهر و برگزاری مسابقه عکاسی هنری با گوشی تلفن همراه از حرم مطهر، عکس سلفی خانوادگی با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ خانواده از دیگر برنامه های حرم حضرت معصومه(س) می باشد.
وی همچنین با بیان این که حرم حضرت معصومه(س) قوی ترین مرکز آموزش قرآن و حدیث در سطح عمومی را میان اعتاب مقدس دارد، گفت: تاکنون 500 حافظ قرآن در این مرکز تربیت شده و پنج هزار قرآن آموز نیز از برنامه های آن استفاده نموده اند.
به گفته احمدی، در اواسط سال 98 مکانی به رواق کودک و نوجوان اختصاص داده می شود.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.