به گزارش ایرنا، حسین اسلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه در هشتاد و ششمین جلسه رسمی شورای شهر، بودجه سال 98 شهرداری قم به تصویب اعضای این شورا رسید افزود: بودجه پیشنهادی شهرداری قم برای سال آینده 23 هزار و 500 میلیارد ریال بود که در نهایت به میزان 21 هزار و 640 میلیارد ریال به تصویب رسید.
وی گفت: 20 درصد از کل بودجه شهرداری مختص بودجه جاری و 80 درصد شامل بودجه عمرانی است که این موضوع نشان از مناسب بودن بودجه شهرداری قم است ضمن اینکه تنها 40 درصد از بودجه جاری شهرداری به حقوق کارکنان این نهاد تخصیص داده شده است.
اسلامی با تاکید بر اینکه کمترین افزایش عوارض در سال 98 در نظر گرفته شده است افزود: کم کردن فاصله طبقاتی بین مناطق، شفافیت، انظباط کامل مالی، ایجاد ساز و کار نظارتی، پیوست تحلیلی توجیهات بودجه و بررسی وضعیت بازار مسکن برای تعیین عوارض ساختمان سازی در سال آینده از جمله ویژگی های بودجه سال آینده است.
وی واقعی کردن درآمدهای شهرداری را از جمله تاکیدات شورای شهر قم برای بودجه نویسی سال 98 برشمرد و گفت: عملکرد شهرداری در 10 ماه سال 97 و 2 ماهه آخر سال 96 و پیش بینی تورم احتمالی سال آینده مبنای بودجه سال آینده شهرداری بوده است.
وی در ادامه گفت: طرح های شهید کاظمی، سامان سازان و مونوریل سه طرح بلاتکلیف قم هستند که به جز مونوریل، 2 طرح دیگر دارای مشکل حقوقی است.
وی با اشاره به آخرین وضعیت طرح شهید کاظمی گفت: زمین این طرح به عنوان یکی از املاک یکی از موسسه ها هم اکنون در توقیف دادگاه برای پرداخت مطالبات مالباختگان است.
اسلامی ادامه داد: شهرداری قم آمادگی خود را برای حضور در مزایده فروش زمین این طرح برای پرداخت مطالبات مالباختگان اعلام کرده تا با خرید آن، نسبت به اجرای این طرح اقدام کند.
وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته، در روزهای گذشته مجوزی موقت برای استفاده از زمین این طرح به عنوان پارکینگ روباز گرفته شده است که می تواند بخشی از نیاز قم به پارکینگ را تامین کند.
طرح شهید کاظمی با وسعت چند هزار مترمربع مجتمعی تجاری در 9 طبقه روی پیلوت و پنج طبقه زیر زمین است که سال هاست در مرحله گودبرداری باقی مانده است.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.