به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، محسن بهشتی روز یکشنبه در جلسه کارگروه امور عمرانی و زیربنایی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی افزود: لازم است دستگاه های اجرایی با همکاری دبیرخانه کارگروه در مدت یک هفته گزارش جامعی از طرح های قابل واگذاری که برای بخش خصوصی جذاب و سودآور باشد تهیه و مشکلات و موانع محقق نشدن واگذاری آنها را در قالب ماده 27 ارائه نمایند.
وی تصریح کرد: در ارزیابی عملکرد دستگاه ها در پایان سال، یکی از شاخص‌های ارزیابی، میزان قبولی مدیران در واگذاری طرح ها به بخش خصوصی خواهد بود و اگر مدیری در ارزیابی وزارتخانه نمره بالایی کسب کرده باشد اما در واگذاری طرح ها موفقیتی نداشته باشد در ارزیابی‌ها تجدید نظر خواهیم کرد.
وی قیاس قم با استان های دیگر در موفقیت یا عدم موفقیت واگذاری طرح ها را مقایسه‌ای نادرست توصیف کرد و اظهار داشت: سالانه میلیونها زائر و گردشگر به قم وارد می‌شوند و در مسیر مواصلاتی 17 استان کشور قرار دارد و این قابل پذیرش نیست که پروژه‌های طرح های این استان که برای بخش خصوصی قابل سرمایه‌گذاری و سودآور است را نتوانیم واگذار کنیم.
بهشتی همچنین بر ساماندهی بخش صنعت و شهرک های صنعتی استان تاکید کرد و بیان داشت: با این که در شهرک ها و قطب‌های صنعتی واحدهای صنعتی توانمند و خوبی استقرار دارند و میزان اشتغال بالایی هم دارند اما دچار مشکلات و موانعی هستند که باید سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری شرکت شهرک های صنعتی نسبت به ساماندهی آنها با دادن امتیازات و تقویت زیرساخت ها و رفع مشکلات اقدام نمایند.
وی افزود: شرکت شهرک های صنعتی استان برای تبدیل قطب‌ها و نواحی صنعتی به شهرک صنعتی اقدام ویژه‌ای داشته باشد.
2 هزار و 394 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین حدود 54 هزار تن در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
وی در پایان در خصوص قطعه اول کمربندی جدید قم گفت: در چهار سال گذشته، پیگیری های زیادی برای قرار گرفتن قطعه اول این کمربندی در ردیف بودجه سالانه صورت گرفته و لازم است اداره ک راه و شهرسازی مجدانه پیگیر شروع عملیات اجرایی این طرح تا 2 ماه آینده شود تا ردیف بودجه این طرح حذف نشود.

** ظرفیت های بومی قم در تدوین سند آمایش علم و فناوری مورد توجه قرار گیرد
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم نیز در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری قم خواستار توجه به ظرفیت های بومی استان در تدوین سند آمایش علم و فناوری شد.
مهرداد غضنفری با اشاره به محدودیت های اعتبارات پژوهشی اظهار داشت: در سال های گذشته این اعتبارات کاری را پیش نبرده است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی برای تعیین اولویت های پژوهشی افزود: تنظیم سند آمایش علم و فناوری استان نیز در راستای مشخص نمودن دقیق نیازها و تعیین چشم انداز است.
معاون استاندار قم افزود: البته تا تدوین این سند باید بر اساس نیازهایی که اقتضاء مسئولیت مدیران اجرایی است کارهای پژوهشی انجام شود.
غضنفری با بیان اینکه با نگاه بخشی در بحث کارهای پژوهشی مواجه هستیم ادامه داد:‌ در سال جاری با تعیین چند طرح و تجمیع اعتبارات، یک قدم به جلو حرکت کردیم.
وی گفت: امروز به این نتیجه رسیده ایم که پژوهش هایی مطلوب است که در ثروت آفرینی نقش داشته باشد و باید یک اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در خط مقدم فعالیت های پژوهشی هستند و دستگاه های اجرایی پشت سر دانشگاه ها حرکت می کنند.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.