به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور آیات علوی گرگانی، حسینی بوشهری، امینی، مقتدایی و جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ترتیب یافت، استاد حوزه علمیه قم در سخنانی از مقام علمی و فقهی آیت الله گلپایگانی(ره) تکریم و تجلیل کرد.
حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد با اشاره به ویژگی های شخصیتی این عالم ربانی، زندگی پاک و طاهر ایشان را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر انسان از نعمت فکر و اندیشه بهره مند نشود، سقوط خواهد کرد و متاسفانه امروزه فضای مجازی، مجال فکر کردن را از مردم گرفته است.
وی با بیان اینکه خداوند متعال، زمینه رشد و کمال انسان ها را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: انسان با اختیار خود می تواند راه سعادت یا ضلالت را انتخاب کند و در این مسیر می تواند بزرگانی همچون آیت الله گلپایگانی را الگوی خویش قرار دهد.
استاد حوزه علمیه قم در پایان با بیان اینکه باید مراقب باشیم گرفتار ظواهر و مطامع دنیوی نشویم، تصریح کرد: مرحوم آیت الله گلپایگانی(ره) همواره به آنچه معتقد بود عمل می کرد و ظاهر و باطن ایشان یکی بود و در میان مردم بسیار ساده زیست حضور داشت.
حضرت آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی روز پنجشنبه هجدهم آذرماه 1372 دعوت حق را لبیک گفت و پیکر مطهرش در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.