به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی روز پنجشنبه دردیدار با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری اظهار داشت: در حالی که در درون کشور نخبگان و استعدادهای زیادی وجود دارند، متاسفانه به دلیل عدم بهره برداری، شاهد خروج آنها از ایران هستیم.
وی بیان داشت: سال گذشته از 151 فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف تهران 150 تن به خارج رفتند، و در حالی که ما پرورش این استعدادها را انجام دادیم، کشورهای دیگر از آن استفاده می کنند.
وی همچنین موضوع به کارگیری استعدادها و خلاقیت ها را فارغ از هرگونه گرایش سیاسی و جناحی مورد توجه قرار داد، و گفت: این طرز فکر که یک شخص چون به راست و یا چپ تعلق دارد، پس نباید به کار گرفته شود، فکر غلطی است، چرا که نیروهای شایسته و کارآمد می توانند در هر جریانی وجود داشته باشند.
نماینده آیت الله سیستانی درایران همچنین با تاکید بر ضرورت اتحاذ تدابیر و برنامه ریزی لارم برای رشد و بالندگی نسل جدید بویژه کودکان تصریح کرد: در این 40 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی سپری شده در مورد کودکان که سرمایه بزرگی برای کشور به شمار می آیند کار خاصی را انجام ندادیم، و تنها شعار دادیم.
وی با بیان اینکه ما از دیگر کشورهای جهان که مسیر پیشرفت را طی نمودند هیچ چیز کم نداریم، یادآور شد: همه ما در بوجود آمدن مشکلات کشور مقصر هستیم، و به جای اینکه یکدیگر را تخطئه کنیم باید با همدلی و تعامل شرایط را به سمت بهتر شدن اوضاع پیش ببریم.
شهرستانی همچنین با قدردانی از اقدام های صورت گرفته برای از بین بردن محرومیت ها درکشور خاطرنشان کرد: قم در گذشته یکی از مظلوم ترین استان ها از نظر بهره مندی از امکانات بود، ولی در سال های اخیر حرکت های خوبی در راستای توسعه و آبادانی آن انجام پذیرفته است.

** 2 هزار واحد بوم گردی در کشور احداث شده است
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری نیز در این دیدار بااشاره به خدمات صورت گرفته برای رفع فقر و محرومیت در کشور و همچنین نگاه و رویکرد ویژه دولت های مختلف به روستاها گفت: دولت تدبیر و امید در ادامه قریب به چهار دهه فعالیت های محرومیت زدایی در کشور با استفاده از منابع مالی از جمله صندوق توسعه ملی بالغ بر 180 هزار میلیارد ریال اعتبار را به شکل قرض الحسنه برای موضوع تولید و اشتغال در روستاها تخصیص داده است.
محمد امید همچنین با بیان اینکه این تسهیلات به منظور ایجاد شغل در زمینه های مختلف کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و فرآوری محصولات کشاورزی پرداخت و هرینه شده است، گفت: با توجه به جاذبه های گردشگری موجود در مناطق روستایی بیش از 2 هزار واحد بوم گردی در کشور تاسیس و از طریق آنها خدمات لازم به گردشگران و توریست ها ارائه می شود.

** 400 واحد صنعتی قم تعطیل و راکد است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم نیز در این دیدار با اشاره به 400 واحد صنعتی تعطیل و راکد در قم گفت: در شرایطی که این واحدها که توسط بانکها تملک شده در مدار تولید قرار ندارند، موضوع کمبود ظرفیت اشتغال را مطرح می کنیم‌.
مهرداد غضنفری با بیان اینکه طبق آخرین آمار چهار هزار و 300 تن در روستاهای قم بیکار می باشند، افزود: با اختصاص 600 میلیون ریال اعتبار برای هر فرد و در مجموع با 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار می توانیم این بیکاران را وارد حوزه کار کنیم.
وی با اشاره به تعیین چند شاخص مهم برای حوزه اقتصادی استان اضافه کرد: در حوزه صنعت نیز برغم وجود 2 هزار و 300 واحد صنعتی و همچنین قرار گرفتن در بین سه استان صنعتی مطرح کشور ولی تعدادی واحد صنعتی استان تعطیل می باشد.
وی برنامه محوری، عدم کار سلیقه ای و هم افزایی را معیار اصلی استان در جهت توسعه ذکر کرد و گفت: تعصب های صنفی دستگاه های اجرایی مانعی برای رسیدن به اهداف می شود، ولی اگر همه با یکدیگر منسجم عمل کنند با نیروی قوی تری جلو خواهیم رفت.
غضنفری همچنین با اشاره به تدوین و تنظیم سند جامع سرمایه گذاری، تولید و اشتغال سال 98 قم تا پایان سال جاری گفت: به طور حتم این سند نقش مهمی در تحقق هدف های از پیش تعیین شده توسعه استان ایفا می کند.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.