به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد عظیمی جمعه شب در گفت و گو با ایرنا، افزود: حضرت زهرا(س) نخستین شهیدی است که در راه دفاع از ولایت به شهادت رسیدند که این مساله نشانگر عظمت و اوج شخصیت حضرت زهرا(س) است.
وی اضافه کرد: حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای مومنان به ویژه قشر جوانی که به دنبال زندگی همراه با معنویت، کامل و شخصت واقعی هستند، می باشد.
وی ادامه داد:آن حضرت الگویی کامل در عبادت و تقوا می باشد که از این نظر زبانزد عام و خاص است و زمانی که ائمه(ع) ایشان را حجت می نامند، مشخص است که حضرت زهرا(س) الگوی امامان معصوم نیز بوده اند.
عظیمی با اشاره به این که حضرت صدیقه کبری (س) بهترین الگو در مسیر تحکم بنیان خانواده می باشد، خاطرنشان کرد: تاسی به سیره ایشان می تواند بسیاری از مشکلات در زندگی زناشویی را حل نماید و الگویی فاخر برای تحکیم بنیان خانواده باشد.
وی تاکید کرد: جوانان باید از برنامه های سیاسی و اجتماعی آن حضرت الگوگیری نمایند و بدانند که حضرت فاطمه(س) در چه زمان و برهه ای در مسائل سیاسی ورود پیدا می کردند تا دچار سیاست زدگی و تحت تاثیر افکار جناح های مختلف نباشند.
وی ادامه داد: آن حضرت در مسائل مختلف به ویژه مردم داری، انفاق، تمسک به قرآن و ولایت، امام شناسی، حضور به موقع در مسائل اجتماعی و سیاسی سرآمد بودند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی قم با بیان این که در زیارت جامعه کبیره از 14 معصوم به عنوان نور واحد و صراط مستقمیم نام برده می شود، گفت: حضرت فاطمه(س) در وصیت خود از حضرت امیرالمومنین(ع) می خواهند که از او راضی باشند و آن حضرت پاسخ می دهند که شما سرور اهل تقوا هستی و بالاتر از شما در تقوا وجود ندارد که این سخنان نشانگر عظمت وجودی و شخصت حضرت زهرا(س) است.
وی اضافه کرد: امام باقر(ع) در روایتی حضرت زهرا(س) را هدیه ای الهی از سوی خداوند به بشر و در روایتی دیگر برکت نور حضرت(س) را دلیل روشنایی عالم عنوان می نمایند.
حضرت زهرا در بیستم جمادی الثانی سال دوم بعثت به دنیا آمد؛ پدرش محمد(ص) و مادرش خدیجه(س) نام دارد؛ آن حضرت در سوم جمادی الاخر سال 11 هجری در راه دفاع از ولایت به شهادت رسیدند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.