به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان قم در تالار معصومیه فرمانداری افزود: باید زمینه استقرار بلند مدت زائران با اجرای طرح های متنوع فرهنگی و تفریحی و ایجاد زیرساخت های لازم در قم بیش از پیش فراهم شود تا بدین وسیله شاهد چرخش رو به جلوی اقتصاد استان باشیم.
وی بیان کرد: قم همیشه از جایگاه ویژه ای در سطح ملی و بین المللی برخوردار بوده است و تلاش ما مسئولان برای آبادانی این استان باید متناسب با این جایگاه باشد.
وی ادامه داد: گردشگری از جمله حوزه هایی است که می تواند سطح اشتغال بالایی در استان قم ایجاد کند و در این زمینه باید حضور سرمایه گذاران تسهیل شود.
لاریجانی گفت: قم می تواند در زمینه اجرای طرح دولت الکترونیک و ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در سطح کشور الگو باشد و با این کار دیگر نیازی به مراجعه سرمایه گذاران برای انجام امور خود به ادارات دولتی نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله کمبود منابع آبی و نفوذ گرد و غبار در قم، افزود: توسعه روش های نوین آبیاری و بهره گیری از روش های صنعتی کشت، از جمله ضرورت هایی است که باید در کشاورزی استان دنبال شود.
وی همچنین ادامه داد: قم قطب صنعتی و معدنی کشور است و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب برای توسعه کسب و کار و رونق اقتصادی استان استفاده شود.
لاریجانی به لزوم بازسازی بافت فرسوده نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه اعتبارات ملی و استانی خوبی در نظر گرفته شده است که مسئولان با همکاری شهرداری باید نسبت به جذب منابع و اجرای طرح های مورد نظر، اهتمام لازم را داشته باشند.
وی در ادامه افزود: همچنین در خصوص تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام استان همچون قطار سریع السیر، مترو و فرودگاه نیز آمادگی داریم با تشکیل جلسات مشترک به همراه وزیران متولی و سایر مسئولان ملی و استان در این زمینه گام های نهایی را برداریم.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.