به گزارش ایرنا، محمدجواد شاکرآرانی عصر شنبه درکارگروه اجتماعی، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی درسالن جلسات معاونت سیاسی اجتماعی استانداری افزود: کوچک سازی دولت، افزایش کیفیت ارائه خدمات به مردم و ایجاد اشتغال از جمله اهداف واگذاری طرح های دولت به بخش خصوصی است.
وی با تاکید بر حفظ کاربری طرح ها پس از واگذاری ادامه داد: اولویت درواگذاریها، طرح های نیمه تمامی است که امکان بهره برداری از آنها با اعتبارات دولتی وجود ندارد.
وی گفت: امتیازهایی برای ایجاد جذابیت اقتصادی برای بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در این طرح ها در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه گفت: اجرای طرح همیار تولید ملی، تعیین کالاهای تولیدی استان و معرفی آنها، فرهنگ سازی حمایت از تولید ملی در مساجد، هیات مذهبی و بقاع متبرکه، تهیه و انتشار کتاب تبلیغی ترویجی ویژه مبلغان، ایجاد برنامه مشترک همکاری سازمان های آب و برق و گاز در زمینه اصلاح الگوی مصرف، اجرای طرح فروشگاه حامی تولید ملی، اصلاح و استفاده از شیرآلات کاهنده مصرف در دستگاه های اجرایی از جمله طرح های تصویب شده کارگروه فرهنگی اجتماعی ستاد اقتصاد مقاومتی قم است.
شاکرآرانی ادامه داد: تاکنون 4 هزار شیر کاهنده مصرف در دستگاه های اجرایی نصب شده است و این رقم تا پایان سال به بیش از 7 هزار شیرآلات افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی، تمام دستگاه های اجرایی استان مکلف به استفاده از کالاهای داخلی استان می باشند ، اظهار داشت: متاسفانه در بخش بهداشت و درمان اکثر خریدها از تولیدات خارج از استان می باشد، این در حالی است که تولید کنندگان قم در بخش بهداشت و درمان توان تامین مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی را دارند.
شاکر آرانی با تاکید بر اینکه از 7 مصوبه کارگروه فرهنگی اجتماعی، 3 مصوبه در صحن اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی تایید و به تصویب رسیده است گفت: طرح همیار تولید ملی، طرح جامع همکاری مشترک سازمان های آب، برق و گاز برای اصلاح الگوی مصرف، الزام دستگاه ها به استفاده از خرید و استفاده از کالاهای تولید استان از جمله مصوبه های کارگروه فرهنگی و اجتماعی می باشد که در صحن اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده است.
وی گفت: طرح همیار تولید ملی، همکاری مشترک سازمان صمت با اداره کل آموزش و پرورش قم به منظور فرهنگ سازی برای حمایت از تولید ملی در مدارس می باشد.
وی با اشاره به طرح آماده واگذاری توسط کانون پرورش فکری کودک و نوجوان قم گفت: سینمای کودک کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان از جمله طرح های آماده واگذاری به بخش خصوصی است که روند واگذاری آن به بخش خصوصی در حال اجراست.
ماده 27، قانونی به منظور واگذاری خدمات، طرح ها و طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی به منظور چابک سازی نهادهای و ادارات دولتی است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.