داریوش بلدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این مدت، 10 هزار و 500 متقاضی احداث و نوسازی مسکن روستایی با تخصیص اعتبار 2 هزار و 367 میلیارد و 420 میلیون ریال به بانک های عامل معرفی شده اند و ساخت 2 هزار و 850 واحد نیز در حال انجام است.
وی اضافه کرد: تسهیلات این طرح با هدف احداث مسکن مقاوم، تامین مسکن متناسب با نیاز روستاییان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها و تطبیق کالبد مسکن روستایی با زندگی امروزی به روستاییان ارائه می شود.
وی بیان کرد: بنیاد مسکن با همکاری سایر دستگاه های ذیربط مسئولیت برنامه ریزی، تامین زمین، انجام مطالعات و تهیه طرح های لازم برای پروژه های احداث مسکن قشرهای کم درآمد، تامین منابع اعتباری اعم از تسهیلات بانکی و کمک هایی که از طرف دولت و حساب 100 امام(ره) در بودجه های سالیانه پیش بینی می شود را برعهده دارد.
بلدی افزود: از سال 86 تاکنون نیز تعداد یک هزار و 432 واحد مسکونی مهر در شهرهای زیر 25 هزار تَن جمعیت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم احداث شده است.
وی گفت: احداث 600 واحد مسکونی روستایی برای محرومان استان با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال در سال های 89 و 91 از دیگر خدمات بنیاد مسکن بوده است که برای هر واحد 60 میلیون ریال از سوی نهاد رهبری اختصاص یافت و بقیه نیز از سایر منابع و تسهیلات طرح ویژه توسط بنیاد مسکن تامین شد.
وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای عمران و آبادانی روستاهای استان اقدام به تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز روستاییان برای تعمیر مسکن، مرمت و تعمیر اجزای بنا از جمله سقف، دیوار و ساخت حمام که طبق ضوابط خاصی به روستاییان پرداخت می شود، نموده است.
مدیرکل بنیاد مسکن قم اضافه کرد: این اقدام از تخریب زود هنگام واحد مسکونی روستایی جلوگیری می کند و همچنین باعث افزایش میزان برخورداری واحدهای مسکونی از تسهیلات بهداشتی و رفاهی می شود.
به گفته وی، تا پایان سال 96 تعداد یک هزار و 100 فقره وام قرض الحسنه به منظور تعمیر و احداث حمام واحد های مسکونی با سقف 20 میلیون ریال پرداخت شده است و پرداخت 20 فقره تسهیلات قرض الحسنه تا سقف 50 میلیون ریال نیز برای سال جاری در نظر گرفته شده است.
بلدی در ادامه بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از ابتدای تاسیس تاکنون تعداد هفت هزار و 593 واحد مسکونی نیز در شهر قم احداث و به متقاضیان واگذار کرده است.
به گفته وی، احداث 270 واحد مسکونی واقع در میدان جوان در مرحله طراحی و ساخت پیش بینی شده و تاکنون بالغ بر40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی بیان کرد: انجمن خیرین مسکن ساز قم نیز با حمایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از سال 1386 تاکنون یک هزار و 290 واحد مسکونی را احداث و واگذار نموده است و 250 واحد مسکونی را نیز با پیشرفت بیش از 95 درصد در دست اقدام دارد.
به گفته وی، احداث و بهره برداری از 19 واحد مسکونی خانوارهای شهری دارای حداقل 2 معلول با کمک حساب 100 امام(ره)، بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی از دیگر فعالیت های این انجمن است.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نخستین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و خدماتی از جمله بسترسازی تامین مسکن قشرهای کم درآمد جامعه، ساماندهی، بازسازی و بهسازی سکونتگاه های مناطق خسارت دیده روستایی، اجرای طرح های هادی روستایی، اعطای تسهیلات قرض الحسنه، صدور اسناد مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت و اسناد و اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را به قشرهای کم درآمد جامعه ارائه نموده است.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.