به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی شامگاه پنجشنبه در دیدار سردار نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران و اعضای جنبش مردمی پاسداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی، افزود: انقلاب اسلامی بر اساس وعده های الهی که اسلام را در جهان حکمفرما خواهد کرد، ضمانت بقا دارد، اما این ضمانت مشروط است و اگر ما می خواهیم به پیروزی نهایی برسیم، باید شرایطی را رعایت کنیم.
وی با بیان اینکه مومنان باید نگران آسیب ها و خطرات جامعه اسلامی بوده و از آنها پیشگیری کنند، اظهار داشت: مردم کشورمان برای اسلام قیام کرده اند و اگر امروز نسبت به نعمت های الهی کفر بورزیم، عذاب الهی شدید خواهد بود.
وی با بیان اینکه حقیقت فرهنگ آموزه های دینی است، نسبت به تضعیف اعتقادات و آموزه های دینی در عرصه های مختلف جامعه هشدار داد و گفت: امروز باید به شدت نگران ضعف فرهنگ دینی در جامعه باشیم و روحانیت و مسئولان فرهنگی باید عوامل این ضعف و سستی را شناسایی کرده و با آنها مقابله کنند و به هیچ عنوان تسامح و تساهل پذیرفتنی نیست.
مصباح یزدی با انتقاد از برخی نهادها که هدف اصلی انقلاب اسلامی را رفع فقر و محرومیت وانمود می کنند، گفت: اگر اینگونه باشد، انقلاب اسلامی چه تفاوتی با انقلاب های مارکسیستی و لیبرالیستی دارد، از این رو امروز نیازمند یک حرکت جدی فرهنگی برای حفظ و بقای انقلاب اسلامی هستیم.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.